Hur bra klarar växterna en dags transport?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ancristus <3
    • July 2009
    • 277

    Hur bra klarar växterna en dags transport?

    Imorgon ska vi åka till Göteborg för att gå på Liseberg på väg till Göteborg ska vi stanna till på Överby för att besöka det nya DjurMagazinet. Jag tänkte köpa ett par växter då dom bara kostar 25kr st.
    Men nu till frågan om jag köper ett par växter vid tolvtiden och lägger i dom i akvariet vid 22:00 tiden? (Dom kommer ligga i en bil)
    Klarar sig dom under den tiden?

    Tänkte ta med mig en kylväska och en flaska med ljumet vatten och lite tidnings-papper.
    Jag antar att växterna klarar sig på det eller ska man göra på nåt annat sätt?

    Mhv Hugo
    I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

  • gustinger
    • October 2009
    • 215

    #2
    tror dom ska klara sig, fått växter med posten och då har dom ju legat över 24 timmar ibland sen ner i karet, noooo problems tycker jag
    56l Agassazii Fire Red
    80l Nigerian Yellow
    112l Transvestitus
    240l Vejita II + scalar

    Kommentar

    • Ancristus <3
      • July 2009
      • 277

      #3
      Mm det har jag också fått, men det var på sommaren. Undra bara om det gick bra att ha dom i bilen :P Men det gör det väl då?
      I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

      Kommentar

      • Mrs Peel
        • October 2009
        • 115

        #4
        Köpte växter häromkvällen och då sa de i butiken att de klarar sig i påsen "till nästa dag". Fast det är ju inomhus då. Det beror väl på hur kallt du har i bilen kan jag tänka mig.
        240 l blubb blubb

        Kommentar

        • Johanski
          • February 2007
          • 3044

          #5
          Dem klarar sig, bara de inte ligger utomhus i minusgrader hela dagen

          Kommentar

          • MagicFingers
            • November 2003
            • 3136

            #6
            låter som du förberätt väl med vattenflaska och shit, kör på det :=)
            Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

            Nunc Est Bibendum

            Kommentar

            • Ancristus <3
              • July 2009
              • 277

              #7
              Jag köpte växter i Göteborg också där sa hon som var i affären att cryptocorne arter (stavning) går i dvala och klarar sig jätte länge utan vatten!? Stämmer det?
              Fanns en hel del växter på Överby dock hade anubias arterna tatt slut nästan direkt. Sen fanns det en del ovanliga växter också
              I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

              Kommentar

              • MagicFingers
                • November 2003
                • 3136

                #8
                Ursprungligen postat av Ancristus <3
                Jag köpte växter i Göteborg också där sa hon som var i affären att cryptocorne arter (stavning) går i dvala och klarar sig jätte länge utan vatten!? Stämmer det?
                Fanns en hel del växter på Överby dock hade anubias arterna tatt slut nästan direkt. Sen fanns det en del ovanliga växter också
                eh, nej.
                cryptos brukar ofta fälla sina blad vid byte av omgivning (mellan akvarium inte vattenbyten), men rötterna måste alltid vara i vatten...., så dvala.. nä... det é inte tal om några kaktusar liksom.
                Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                Nunc Est Bibendum

                Kommentar

                Arbetssätt...