Flytormbunke. Ceratopteris cornuta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pickles
    • October 2009
    • 1155

    Flytormbunke. Ceratopteris cornuta?

    Hoj!

    Jag är störtförälskad i mina ormbunkar! De växer som ogräs med säkert ett blad om dagen och blir stora och härligt gröna.
    Men!
    Stort men.
    Efter ett par veckor blir de stora, härliga, gröna bladen långsamt bruna och liksom.. Jag tror att man kan kalla det "urlakade" och måste plockas bort.
    Kan det här vara för att jag har plågat dem och fäst de flesta i botten? Eller är det de nya skotten, som dyker upp i bladvecken som små envisa krokusar, som utarmar moderplantan?
    Eller är det helt enkelt så den beter sig? ^^

    Jag kan lägga upp bilder om ett par dagar då något blad har ledsnat igen. KnasPickles rensade ju växterna imorse. O_o
    "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
    ~25l vatten
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Jag har nån sort såna i mitt 720 liters kar oxå och det är nån monsterplanta till att föröka sig.
    Stora gröna härliga blad med massor av rötter hängande under sig.
    Förökar sig genom att det växer många mindre plantor på dom stora bladen och som släpper när dom är redo.
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      låter som samma näringsbrist som mina flytisar drabbades av.....

      göder du med något ??



      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Pickles
        • October 2009
        • 1155

        #4
        Javisst. Karet får dubbeldos med PMDD Micro+ sedan... *Kliar sig på hakan*... tre veckor tillbaka tror jag, och de andra växterna är hemskt granna.
        Jag har dock mixtrat en hel del med karet ska jag erkänna, så jag kanske får 'sjå' mig och vänta ett par veckor till innan jag noterar det som ett riktigt problem. ^^

        Var mest nyfiken på om det var något naturligt som helt enkelt hände när de satte mycket nya skott till världen.
        "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
        ~25l vatten

        Kommentar

        Arbetssätt...