Vanliga plastväxter köpt på Ica.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    Vanliga plastväxter köpt på Ica.

    Har ett 720 liters akvarium och ett på 300 liter. jag har satt ner plastväxter köpt på Ica iställer för vanliga akvarieväxter. Dett har jag gjort tack vare att jag har stora buffliga ciklider, som gräver mycket...( Oscar, Nicaragua, Zebra o.l) Det är lättare att fästa dessa växter i botten, så de inte kan slita upp dom, eller för den delen äta upp dom. Nu fick jag höra att detta kan vara farligt för fiskarna, eftersom dessa Icaväxter inte är gjorda för akvarium. Fiskarna mår bra och vuisar inga symptom på att de mår dåligt. Påfåglarna har ett underligt bereende just nu, men där har jag frågat i rätt tråd vad som kan vara fel.

    Nu hoppas jag någon kan hjälpa mej att komma till rätta med huruvida desa plastväxter är farliga för fiskarna eller inte. Tacksam för svar.
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


  • eckick1
    • November 2009
    • 121

    #2
    Ursprungligen postat av ciklidtok
    Har ett 720 liters akvarium och ett på 300 liter. jag har satt ner plastväxter köpt på Ica iställer för vanliga akvarieväxter. Dett har jag gjort tack vare att jag har stora buffliga ciklider, som gräver mycket...( Oscar, Nicaragua, Zebra o.l) Det är lättare att fästa dessa växter i botten, så de inte kan slita upp dom, eller för den delen äta upp dom. Nu fick jag höra att detta kan vara farligt för fiskarna, eftersom dessa Icaväxter inte är gjorda för akvarium. Fiskarna mår bra och vuisar inga symptom på att de mår dåligt. Påfåglarna har ett underligt bereende just nu, men där har jag frågat i rätt tråd vad som kan vara fel.

    Nu hoppas jag någon kan hjälpa mej att komma till rätta med huruvida desa plastväxter är farliga för fiskarna eller inte. Tacksam för svar.
    Det kan ju vara en del knasiga ämnen från tillverkningen, det är väl bättre med plastväxter avsedda för akvarium
    Bara för att jag har rent mjöl i påsen betyder inte det att jag vill ha dina skitiga fingrar i det!

    Kommentar

    • ciklidtok
      • March 2005
      • 1466

      #3
      Fiskarna verkar inte ta skada av växterna, och när jag köpte de här, så hade de ingenting som jag tyckte var snyggt i djuraffären. Nu gör jag som så att om jag hittar snygga plastväxter som är gjord för akvarium, så köper jag och "lägger på hög" så att säga. När jag har fått tag i tilräckligt mycket, så byter jag ut Icaväxterna mot andra, samtidigt som jag gör vattenbyte i karet.
      720L SA-/CA. Övriga
      375L Biotop, skalarer
      275L Malawi
      240L Blandat


      Kommentar

      Arbetssätt...