Hydrocotyle Leucocephala (spikblad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SimonSaysBaka
    • August 2009
    • 788

    Hydrocotyle Leucocephala (spikblad)

    Hur planteras denna på botten?

    Jag har hört att den kan användas som flytväxt också, och de ska jag, men det är så här att jag har en som är 50 cm lång med rötter hängande ner vet inte om man kan plantera dessa rötter. och undrar hur man kan plantera den på botten? skulle vilja göra en liten buske av den
    Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".
  • Sultanen
    • January 2008
    • 2457

    #2
    Bara att klippa av den till önskad längd och stoppa ner "rotändan" i vattnet. Klipp av existerande rötter så de blir ett par CM långa före du stoppar ner dem. Tyvärr brukar den inte alls bli lika fin läst ner närmast botten om man inte har väldigt väl spritt ljus, som flytväxt gör den sig bäst tycker jag allt Hade den klättrandes ut ur mitt kar på flertalet ställen, när den kommer ur karet ut i luften blommar den med små härliga vita kulor som blommor
    300L Räkkar
    400L Växtakvarium
    220L Saltvatten - Under uppstart
    Intresserad av räkor? www.RedBee.se

    Kommentar

    • SimonSaysBaka
      • August 2009
      • 788

      #3
      Tack för svar, jag har kanske inte så super bra ljus, men väldigt bra lysrör tycker jag dock de är bara 2 på 30W De heter Philips aquarelle, Johanski tippade mig om dem och de blev jag grymmt nöjda med, jag har installerat två reflektorer också som gav mig mycket mera ljust vilket är underbart.

      Låter coolt visste inte att de blommade! ska bli kul att se
      Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

      Kommentar

      Arbetssätt...