Vilka växter är detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • devil_9
    • April 2002
    • 67

    Vilka växter är detta?

    Hej!
    jag har köpt ett par växter som nästan ser ut som cabomba fast något tjockare stam och längst ut på bladen så särar sig dom på 2....
    vet ni vilken växt detta är?

  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #2
    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
    Hej!
    jag har köpt ett par växter som nästan ser ut som cabomba fast något tjockare stam och längst ut på bladen så särar sig dom på 2....
    vet ni vilken växt detta är?
    <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
    Den växt som liknar Cabomba mest är Limnophilia sessiflora. Den senare är lite ljusare och enklare att sköta än Cabomban.

    http://www.defblog.se

    Kommentar

    • devil_9
      • April 2002
      • 67

      #3
      skrev du verkligen rätt?
      har du en bild på den?
      jag sökte på det, men det fanns inget!

      Kommentar

      • devil_9
        • April 2002
        • 67

        #4
        hej igen!
        det var en sån!!
        perfekt för jag har lite algproblem nu med!!!!!!
        jippi!!!

        Kommentar

        • defdac
          • January 2002
          • 12751

          #5
          <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
          skrev du verkligen rätt?
          <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
          Haha nej det gjorde jag visst inte =D. Bra att du påpekade detta för jag har nog skrivit fel fler gånger. "Limnophila sessiflora" ska det ju vara.

          http://www.defblog.se

          Kommentar

          • devil_9
            • April 2002
            • 67

            #6
            hej!
            nu har jag skaffat dom, men när dom växer så blir do röda...varför???
            en växt har även blivit slak, vissa blad har blivit slaka helt...varför???

            MKT tacksam för svar!

            Kommentar

            Arbetssätt...