Vilken flaska...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • alg_oa1
    • May 2007
    • 473

    Vilken flaska...

    Hej!

    Visst är det mikro mixen som ska förvaras i kylen?
    "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #2
    Jo det är den som verkar ha lättast att få "joks" i sig.
    Skadar inte att ha alla i kylen. Eller iaf svalt och mörkt.
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • alg_oa1
      • May 2007
      • 473

      #3
      Ok tack, då vet jag
      "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

      Kommentar

      • alg_oa1
        • May 2007
        • 473

        #4
        Vad är förresten kaliumsulfat? Fick med det när jag köpte PMDD hos haack's, har alltid beställt PMDD från Aquascape förut och har aldrig fått sånt...
        "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

        Kommentar

        • heeke
          • April 2003
          • 5033

          #5
          Kaliumsulfatet (K2SO4) är tänkt att gå ner i samma flaska som mikron (NutriSI)
          Kaliumsulfatet tillför lite extra kalium (utöver det man får från kaliumnitrat-flaskan, KNO3, förutom nitrat då förstås)
          Haack'en skickar väl med citronsyra till mikron också har jag för mig. Den är till för att sänka pH't i flaskan bara (inte karet) för att undvika "jokset".
          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

          Kommentar

          • alg_oa1
            • May 2007
            • 473

            #6
            Jaha, tack då heeke!
            Nu går jag och lägger mig...
            "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

            Kommentar

            Arbetssätt...