grön hinna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stalnacke
    • March 2006
    • 5

    grön hinna

    Vi har ett 60l med ett dvärggurami par och ett gäng körsbärsräkor i nu är det så att för andra gången på ca 1 månad så har det blivit en grön hinna på hela ytan jag misstänker att det är någon sorts alg men vad och hur ska jag göra för att slippa den i forsättningen förnärvarande så har jag bytt vatten och på så sätt blivit av med problemet
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    har du mkt ytcirkulation? rikta blåset mot ytan så att de krusar och på så sätt slår upp ett hål i algen och testa byta vatten och se om det hjälper.

    känns som att algen kan bero på dålig ytcirkulation.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • stalnacke
      • March 2006
      • 5

      #3
      det kan nog vara så att det dycker upp när cirkulationen blir dålig för just nu så är det precis så pumpen orkar med

      Kommentar

      • stalnacke
        • March 2006
        • 5

        #4
        Jag såg i tidigare trådar att någon använt blackmolly till att få bort den så nu undrar jag om det finns någon annan fisk som fungerar lika bra jag vill inte ha i mollysar i karet eftersom det är ett asien kar

        Kommentar

        • Nilsrolf
          • November 2006
          • 549

          #5
          Ursprungligen postat av stalnacke
          Jag såg i tidigare trådar att någon använt blackmolly till att få bort den så nu undrar jag om det finns någon annan fisk som fungerar lika bra jag vill inte ha i mollysar i karet eftersom det är ett asien kar
          Skall inte vara nödvändigt att ändra fiskbestånd p g a det. mer ytcirkulation och eventuellt filtervadd som byts en eller två ggr i veckan bör fixa det.

          Kommentar

          Arbetssätt...