Växter från sjö!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Adamb
    • November 2005
    • 184

    Växter från sjö!

    Hej,

    Var vid stugan idag och hittade en växt i sjön som är otroligt lik vattenpest! Är detta något man våga sätta ner i sina akvarium?

    //Adam
  • battle_royal
    • March 2008
    • 60

    #2
    har för mig att jag har läst i nått forum här att det vattenpest kan förekomma i svenska insjöar! så ja det tror jag nog att du kan!

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Vattenpest och Smal Vattenpest är vanliga i Sverige. Funkar bra i akvarier.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Ancristus <3
        • July 2009
        • 277

        #4
        Lägg dom gärna i en hink med vatten och medel som Ektozon mm. Sen gillar de inte alltför hög tempratur!
        I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

        Kommentar

        • Ancristus <3
          • July 2009
          • 277

          #5
          Glömde att nämna att du ska ha i Ektozon för att ta död på evenutela parasiter!
          I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

          Kommentar

          • Flaxss
            • November 2008
            • 1718

            #6
            fast jag vet inte vad vattenpesten gillar det. är inte den rätt så känslig för ektozon ?

            Kommentar

            Arbetssätt...