Sodastream flaska & CO2 på test????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • netweaver
    • May 2006
    • 486

    Sodastream flaska & CO2 på test????

    Hej alla!

    Har fått en sodastream med tillhörande flaska använder inte "saken" kan man koppla den flaskan till nån co2 tillbehör till akvariet enkelt o lätt?
    Tänkte testa co2 och gödning ett tag för att se vilken skillnad det gör.

    \\
    Thomas
    \\
    Nybörjare varje dag jag vaknar
  • Fuzzop
    • July 2007
    • 2380

    #2
    finns väl utrustning som passar på dessa flaskor men dom är lika dyra som bättre grejer så inte värt att satsa på, leta hellre efter ett begagnat kit på olika säljes sidor som här på forumet eller blocket tex

    Kommentar

    • netweaver
      • May 2006
      • 486

      #3
      Ursprungligen postat av Fuzzop
      finns väl utrustning som passar på dessa flaskor men dom är lika dyra som bättre grejer så inte värt att satsa på, leta hellre efter ett begagnat kit på olika säljes sidor som här på forumet eller blocket tex
      Men det kan väl inte vara annat än gängorna som inte passar eller?
      Har semester nu 5 veckor så tänkte testa medans jag e hemma så man kan ställa in och dona i lugn o ro, har dessutom inte plats med en "stor" tub under akvariet och kan få påfyllt dessa flaskor för en bråkdel av vanligt pris.
      \\
      Nybörjare varje dag jag vaknar

      Kommentar

      • Fuzzop
        • July 2007
        • 2380

        #4
        Ursprungligen postat av netweaver
        Men det kan väl inte vara annat än gängorna som inte passar eller?
        Har semester nu 5 veckor så tänkte testa medans jag e hemma så man kan ställa in och dona i lugn o ro, har dessutom inte plats med en "stor" tub under akvariet och kan få påfyllt dessa flaskor för en bråkdel av vanligt pris.
        i sånna fall så köp ordentliga grejer och sen en adapter så gängorna passar för det är precis som du säger dom som skiljer, trodde mest du va ute efter nån billig färdig variant som passade dessa tuber, sen om du har plats för en soda stream flaska så kan du säkert få plats med en 2kilos som bara är några cm bredare? men får du dom fyllt väldigt billigt är det ju klart att föredra sodastreamen

        Kommentar

        Arbetssätt...