jättevallisneria problem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Spongeduck
    • June 2009
    • 366

    jättevallisneria problem

    Från toppen och en bit ner på vissa av mina jättevallisneria blad har blivit bruna. Vad kan det bero på?
    Plantorna står vid pumpens utblåst. Kan det vara orsaken ? Jag kör normaldos EC i akvariet.
  • Keibo
    • November 2008
    • 468

    #2
    Mina fungerar inte så bra vid utblåsen, om dessa är starka utan föredrar att ligga lite innan eller efter dessa. Strilrör kanske annars är ett bra alternativ. Är de nya i akvariet? Inte ovanligt att blad dör i och med nyplantering/omplantering. En relativt tålig växt som du säkert lyckas spraka liv i igen!
    Mvh. Peter

    500L - Pelarakvarium

    1500L - Under förändring

    Kommentar

    • Spongeduck
      • June 2009
      • 366

      #3
      Det konstiga är att det bara är vid topparna på de längsta bladen som sträcker sig värs över akvariet.
      Plantorna har ju annar växt bra och de finns många nya utlöpare.

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        På skilda ställen har jag hört att Vallisneria inte gillar Easy carbo något vidare...sök i forumet och på andra ställen, vet jag.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • Salta Katten
          • March 2008
          • 740

          #5
          Mina vallisnerior har också ruttnat bort sedan jag satte i ett filter och de hamnade i vägen för utblåset, skulle gissa att det är det som är felet.

          Kommentar

          • Grothras
            • July 2009
            • 401

            #6
            Ajdå.. då får väl jag flytta på mina också

            Kommentar

            Arbetssätt...