Hur många malar behöver för ett 160 l kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • xitele81
    • June 2009
    • 155

    Hur många malar behöver för ett 160 l kar?

    för att dom ska hinna effektivt rensa glaset! hur många behövs?
    Senast redigerad av xitele81; 27 June 2009, 22:44.
    I karet!
    Dinghani, Saulosi, Chilumba red top, Golden labidochromis, Hongi, Rödzebra (speciell avelsform), cynotilapia afra.
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Tror inte det finns någon mal som kan hålla efter glaset så det är kliniskt rent. Men vill man han något som gnafsar alger så kan jag rekommendera små vanliga ancistrus, borneo sucker eller äppelsnäckor. Hur många kan jag inte svara på. Beror helt på hur snabt akvariet "gror igen".
    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • xitele81
      • June 2009
      • 155

      #3
      Ursprungligen postat av C.Ciklid
      Tror inte det finns någon mal som kan hålla efter glaset så det är kliniskt rent. Men vill man han något som gnafsar alger så kan jag rekommendera små vanliga ancistrus, borneo sucker eller äppelsnäckor. Hur många kan jag inte svara på. Beror helt på hur snabt akvariet "gror igen".
      //Camilla
      ok men hur många ancistrus bör jag köpa?
      I karet!
      Dinghani, Saulosi, Chilumba red top, Golden labidochromis, Hongi, Rödzebra (speciell avelsform), cynotilapia afra.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Ett par stycken är inte fel, köp lite större så du ser att du får ett par.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Broddan
          • February 2007
          • 536

          #5
          Kolla upp grenmalar, dessa är riktigt grymma på alger enligt min erfarenhet. Vanlig grenmal blir inte så stor så det skulle jag satsa på. Två kanske skulle vara lagom för din burk.

          Daniel
          Hälsningar

          D

          Kommentar

          • Skiren
            • December 2005
            • 749

            #6
            Ett 10tal otocinclus affinis och några snäckor passar nog bra i dina 160L Ancistrus brukar bli så slöa när de växt till sig lite.
            http://skiren.blogspot.com

            Kommentar

            • Mella
              • September 2007
              • 154

              #7
              Snäckor skulle ja satsa på. Mina Zebra I 126 litarn gör ett topen jobb...
              Sagt är sagt,.....

              Kommentar

              Arbetssätt...