Cabomba aquatika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PJAxe
    • January 2017
    • 37

    Cabomba aquatika

    Hej!
    Jag köpte ett gäng cabomba för typ en vecka sedan och den skräpar en massa och den delen som är nere i sanden tycks lösa upp sid så att dom lossnar hela tiden. Om jag fattat det hela rätt skall som inte vara så svåra förutsatt att det finns ljus och jag har 0,45 w/l T5 med reflektorer så jag tänkte att det borde räcka men den kanske vill ha ännu mer. Har ni några råd beter den sig sådär innan den rotat sig eller är det något som är fel?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Cabomba är riktigt svåra och kräver oerhört mycket ljus. Varför inte satsa på Limnophila istället
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • PJAxe
      • January 2017
      • 37

      #3
      Jag såg det här på zoopet men tropica listade dom som lätta, så jag tänkte att det kanske skulle funka. Jag ville helst försöka hålla ett Sydamerika tema men det finns ju många andra möjligheter.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Ja det finns ju väldigt många Sydamerika-växter också - men just de buskiga växterna brukar ofta ha höga ljuskrav
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...