Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Var köpa frogbit?

Kollapsa
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Var köpa frogbit?

Jag skulle vilja testa hur 200-litaren skulle ta sig ut med amazonasfrogbit, men var kan jag köpa det i göteborgsområdet??
    /Johan

Var köpa frogbit?

Jag hittade mina på redbee.se
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

Kommentera

Sv: Var köpa frogbit?

På plantswap.se brukar det finnas också!

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2

Kommentera

Tack för tipsen!
        Men det var väl ändå märkvärdigt att man skall behöva registrera sig på forum för att få tag på dem. Jag gillar inte datorer och internet, jag vill gå och handla i en RIKTIG butik!
        BUUHUUHUUU!
        /Johan

Kommentera

Inte vara ledsen nu, Mr Woods. Har du prövat att fråga om dina favoritbutiker i Götborg kan ta hem det på beställning? Sedan känner jag inte igen beteckningen Amazonasfrogbit utan enbart som Frogbit. Annars återstår ju bara att gråta ut och registrera sig i nåt forum
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

Kommentera

Ursprungligen postat av Bluewing Visa inlägg
            Inte vara ledsen nu, Mr Woods. Har du prövat att fråga om dina favoritbutiker i Götborg kan ta hem det på beställning? Sedan känner jag inte igen beteckningen Amazonasfrogbit utan enbart som Frogbit. Annars återstår ju bara att gråta ut och registrera sig i nåt forum
            Ja, jag skall fråga på trop om han kan ta in dem!
            Det skall tydligen finnas olika sorter, och då jag skall ha den i ett SA-kar så vill jag ju helst ha den från Amazonas...

Hur mycket utrymme kräver den förresten ovanför vattenytan? Jag måste ju ha täckglas pga. dålig armatur till belysningen.
            /Johan

Kommentera

Var köpa frogbit?

Mina blir en 8 cm totalt. Perfekt storlek och den förökar sig ganska långsamt så den är lätt att hålla efter. Testade musselblomma men fyllde ett 450 liter på en vecka då
              Juwel Lido 120

Kommentera

Var köpa frogbit?

Då menade jag i bredd. I mitt nano är det 8-9mm till ytan och det går kanon. Så den lägger sig ganska jäms med ytan. Bara positiva erfarenheter av den.
                Juwel Lido 120

Kommentera

Ursprungligen postat av Bluewing Visa inlägg
                  Då menade jag i bredd. I mitt nano är det 8-9mm till ytan och det går kanon. Så den lägger sig ganska jäms med ytan. Bara positiva erfarenheter av den.
                  Ja, jag har bara hört positiva omdömen så nu vill jag pröva!
                  Hoppas bara rötterna kommer hänga hyfsat lodrät och att den inte snurrar runt helt hysteriskt! Jag har ju på gränsen till lite för bra snurr på vattnet, och då står den gamla mercen till Fluval4 ändå på lägsta inställningen!
                  /Johan

Kommentera

Var köpa frogbit?

Men om du riktar utblåset mot en sten eller rot så att du får bra flöde men inte så strömt? Mina kan snurra en del tills rötterna hakar tag i nåt typ en rot, växt eller liknande. Då är de ju stilla. Sedan hakar de andra fast i den.
                    Juwel Lido 120

Kommentera

Sparar...
                    X