Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Stänga av CO2 på natten?

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Stänga av CO2 på natten?

Hej! Hur viktigt är det att man stänger av CO2-tillförseln under natten till sitt akvarium. Många produkter är ju av den typen att de kör dygnet runt om man inte installerar en magnetventil vilket jag inte hade tänkt göra.

Jag tänkte helt enkelt låta det stå och bubbla dygnet runt. Är det någon fara för mig fiskar tror ni?

ja i värsta fall blir det syrebrist. samt att du slösar på co2 som fan då växterna inte kan tilgodose sig non co2 på natten.

köp en magnetventil. varför skulle du inte liksom?

Kommentera

http://www.tradera.com/co2-kolsyra-a...1863_153116122

Kommentera

Ursprungligen postat av hannesc Visa inlägg

köp en magnetventil. varför skulle du inte liksom?

Det är väl mest en kostnadsfråga. Kostar lite för mycket tycker jag i förhållande till de billigare "mäskpaketen" man kan köpa. Jag är en nybörjare så jag hade bara velat prova och se vad det ger för effekt i mitt 120 l akvarium. Är inte beredd att lägga ut en förmögenhet liksom. Men tack så mycket för traderatipset! Kanske lägger ett bud där trots allt! Ska fundera lite och kolla kassan.

Kommentera

tja det kostar ca 200:- varje gång du behvöer fylla på co2 så du tjänar ju in det om du kör med magnetventil. sen får du ju bättre resultat i karet dessutom

Kommentera

Sparar...
          X