Scalar med stroke?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fuzzop
    • July 2007
    • 2380

    Scalar med stroke?

    Har en scalar som senaste veckan varit väldigt underlig, den förlorade på nåt vis ena ögat för ett halvår sen och då simmade den lite konstigt ett tag men vart snart ok, nu tycker jag det ser ut som andra ögat står ut lite men det kan ju va att det är nån bieffekt då han i övrigt verkar helkonstig, för en vecka sen låg han och flöt som en plattfisk vid ytan nästan helt stilla och jag räknade med att han snart va död, men 2 dar senare började han simma igen som en strokpatient utan nån kontroll och det verkar fortsätta på samma sätt, han simmar som en plattfisk eller snurrar och simmar uppochner, helt galet att se men han verkar annars normal och äter som vanligt, vad kan detta bero på?
    Kan en scalar få stroke?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Inte en aning, men det verkar tyvärr vara dags att ta bort den fisken för att den ska slippa lida. Den kan ju knappast ha ätit under de senaste dagarna heller om den bär sig åt på det viset...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Svårt att säga vad det är, men jag håller med ansjo. Förkorta lidandet för den stackaren.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Fuzzop
        • July 2007
        • 2380

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Inte en aning, men det verkar tyvärr vara dags att ta bort den fisken för att den ska slippa lida. Den kan ju knappast ha ätit under de senaste dagarna heller om den bär sig åt på det viset...
        Som jag skrev så äter den som normalt, eller iaf lika mycket som vanligt, ser inte ut att lida och har under senaste timmen börjat stå lite mera på rätt köl så det får nog vänta lite.

        Kommentar

        • Fuzzop
          • July 2007
          • 2380

          #5
          Hmm kan fiskar bli gasiga i magen?
          ser lite ut som nåt rubbar den vanliga balansen, borde väl då kunna återhämta sig från sånt?
          det är en fin fisk som dessutom är del av ett avelspar så vill inte avliva den som första alternativ.

          Kommentar

          Arbetssätt...