Vad har hänt med mina rödzebra ciklid ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nordstedt
    • January 2009
    • 31

    Vad har hänt med mina rödzebra ciklid ?

    Idag när ja kom hen så såg en av mina zebror väldigt hängig ut och hennes fenor så konstiga ut dom hade blivit vita och luddiga, vad kan detta vara och hur råder ja bot på det samt hindrar det från att drabba resten av mina zebror.
    Här finns två bilder på henne http://www.pixbox.se/alb_show_id997452_page0.html

    Mvh
    Nordstedt
    Mvh
    Nordstedt
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Troligen beror det på dålig vattenkvalité! då undrar jag, är pickupfiltret det enda filtret i karet?
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Nordstedt
      • January 2009
      • 31

      #3
      Nej det är ett av två. vatten bytar ja 1 gång i veckan och jag har bra flöde på vattnet.
      Senast redigerad av Nordstedt; 23 January 2009, 20:57.
      Mvh
      Nordstedt

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #4
        svamp eller bakterieangrepp på fenorna brukar vara en en följd av att fisken är drabbad av något värre, vad är omöjligt att säga på rak arm! 2 små pickup har jag svårt att tänka mig ska klara att upprätthålla en bra vattenkvalite om man har zebror som vill bo i stora kar och med mycket flöde och mycket filtrering...
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Var alla ok på morgonen och den så senare samma dag? Skulle kunna vara stryk isf
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Nordstedt
            • January 2009
            • 31

            #6
            Ursprungligen postat av eriahl
            Var alla ok på morgonen och den så senare samma dag? Skulle kunna vara stryk isf
            Den var ok igår kväll iaf vad ja kunde se.
            Mvh
            Nordstedt

            Kommentar

            Arbetssätt...