Mager galaxy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • polysperma
    • January 2007
    • 550

    Mager galaxy

    En av mina rasbora "galaxy" är enormt avmagrad.
    (Självklart karensad)
    Hon äter, hon är pigg och "stark" (hon simmade utan probs i strömmen från utblåset) jagar maten aktivt och ja är som galaxer är i vanliga fall.
    Inga utvändiga tecken på mask, sår, flämtningar osv..... ser ut som en utfärgad galax.
    Kniper dock med fenorna men kan bero på att dom hacka ganska bra på henne innan jag karensa henne (var det jag reagera på att kolglöden och dom andra galaxerna var på henne.)

    Vattenvärden mat osv är bra......... övriga firrar i karet är välmående.
    Har nu googlat mig blå......... invärtes mask är min teori och jag är så trött på att hela tiden se rådet avliva som den enkla utvägen.
    Logiskt sett borde det finnas en medicin som plockar mask... men vilken?
    Har costapur och general tonic hemma men inga större probs att "få tag i" annan medicin men vill ha ett par tre allternativ på mediciner med samma effekt.(inte säkert att just det "märket" finns där av fler allternativ.)
    Jag tänker INTE avliva en fisk som uppvisar styrka, matglädje och har fina färger........ och kan va bra att veta vad man kan ev medicinera med om hela karet nu har smittats för no way att jag tar bort hela mitt fisk och räkbestånd i karet...

    Sou hiva in medicin tips.
    Även den bästa akvarist kan fela
Arbetssätt...