fisk somäter för mycket

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Uli
    • December 2008
    • 51

    fisk somäter för mycket

    Har en kardinaltetra som är otroligt glupsk. äter snabbare än alla andra och trycker i sig de största bitarna. magen sväller så den ser sjuk ut - jag trodde att han skulle spricka första gången jag såg det. men fisken blir helt normal mellan matningarna - stor men normalt formad. alltså ingen sjukdom bara översnabb matsmältning...

    Någon som upplevt nåt liknande?
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Försök mata sparsamt där han inte är, så han inte hinner fram till maten.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Ursprungligen postat av JojjeN
      Försök mata sparsamt där han inte är, så han inte hinner fram till maten.
      Det lär inte bli lätt, tetror är ganska snabba!

      Mata på som vanligt bara, det är inte mycket du kan göra åt detta, och så länge den inte äter ihjäl sig är det egentligen inget stort problem.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Uli
        • December 2008
        • 51

        #4
        Han/hon är snabbast av alla!!! Om denna fisk ska äta sparsamt måste alla andra banta...

        Kommentar

        • Uli
          • December 2008
          • 51

          #5
          När artemia/flingfoder är slut buffas han med corydoras vid tabletten. de är sju stycken så det går tack och lov inte så bra. men om de lämnar nåt är han där bums. han är den enda av terorna somtuggar lite på de grönsaker anticrust får.... jag tror det är en ätstörning.... grad allvarlig. när han äter som mest ser rggraden lite krökt ut...

          Kommentar

          • DAHLBERG
            • September 2008
            • 1598

            #6
            Mata som vanligt. Man kan som inte svälta ett helt akvarium för en tetra :P
            DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
            750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
            540 liter kulfisk - T. lineatus
            120 liter salt - Koraller och fisk

            Kommentar

            Arbetssätt...