Siamesisk algätare dog o nu fläck på ancistrus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dussa
    • March 2008
    • 32

    Siamesisk algätare dog o nu fläck på ancistrus

    En av mina två siameser ar sett lite hängig ut i ett par dagar, och liksom "krokig" i kroppen, som att den magrat lite. Ev lite vitdammig beläggning runt huvudet också, jag vet inte om det var inbillning. Den andre bossade honom en del också. I morse var han/hon hursomhelst död, och liksom vit (men det blir kanske alla - mitt första fisklik faktiskt). När jag hittade den låg min ancistrushona och åt på den, och hon har en vitaktig fläck på vänstersidan, och dessutom ser hennes bakfena lite flikig ut när hon fäller ut den.

    Känns dessa symptom igen? Hör de ihop? Har ingen bild på siamesen, men tog en på malen ifall det behövs som hjälp. Annars verkar alla må som vanligt.

    Senast redigerad av Dussa; 09 January 2009, 19:22. Anledning: Lägger till foto
  • Anna_mvb
    • September 2007
    • 436

    #2
    Kolla under sjukdomar om du hittar nåt som passar på dina fiskar som ser annorlunda ut (än vanligt) http://www.zoopet.com/index.php?opti...242&Itemid=123
    eller http://www.jbl.de/onlinehospitaluk/index.php

    det du skriver om kan vara svamp eller röta
    det finns olika mediciner men kolla vilka symptom som passar bäst då det är aldrig bra att använda onödiga mediciner akvarium

    Lycka till
    Anna

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      #3
      Kan ju vara en brist i vattenkvalite pga det ev. är nystartat och du har ett filter utan nyttobakterier...?
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Dussa
        • March 2008
        • 32

        #4
        Tack, vilken bra sida den där jbl hospital online! Jag var inom min akvarieaffär i dag också och hörde med dem, men de tyckte jag skulle avvakta och se om det blev rött eller så. Och vattenbyte gjorde jag idag. Har dock inte sköljt ur filtret på ett tag, så det ska jag göra nästa vecka, ifall det kan vara en förklaring. Men han i affären sa att "ibland tappar de lite färg sådär" och verkade inte så nervös.

        Kommentar

        Arbetssätt...