"Sprickande" kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #16
    jag hade testat att inte mata på 2veckor eller så du ser markbar minskning av bulan. kampfiskar blir lätt feta. försvinner det inte är det bara att slå ihjäl den så snabbt som möjligt. SPOLA inte ner den utan att först döda den. har en del knep själv att avliva fiskar på ett är att lägga den på golvet och stampa hårt och rejält en gång eller lägga den ute och kasta nåt hårt på den. eller ta och knäck den eller pricka med kniven på rätt ställe eller ta saxen och klippa på mitten snabbt m.m. . bara man gör det snabbt så den inte lider. mina knep är kanske inte dom bästa.

    Kommentar

    • Raggsockan
      • April 2007
      • 644

      #17
      Då är det bäst att avliva den om det inte hänt något efter två veckors fastande.

      Kommentar

      • Pet-lover
        • October 2006
        • 9

        #18
        Tack för all hjälp.Jag ska testa att låta honom fasta och om det inte blir någon förbättring ska jag be min mammas sambo avliva honom(han är jägare så han borde ju klara av det).

        Är inte det enklaste sättet att avliva dom att typ klippa av dom huvudet?Läste det någonstans men jag vill vara säker.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13127

          #19
          Ursprungligen postat av Pet-lover

          Är inte det enklaste sättet att avliva dom att typ klippa av dom huvudet?Läste det någonstans men jag vill vara säker.
          det brukar sägas vara ett bra sätt men jag tror det är fel! man är inte tillräckligt kvick i fingrarna och saxar är sällan jättevassa och det är ju inte som att klippa i papper direkt, därför är jag övertygad om att det mest humana är att slå dem i nåt hårt medans de ligger i håven, och då menar jag hårt!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Flaxss
            • November 2008
            • 1718

            #20
            Ursprungligen postat av åheim
            det brukar sägas vara ett bra sätt men jag tror det är fel! man är inte tillräckligt kvick i fingrarna och saxar är sällan jättevassa och det är ju inte som att klippa i papper direkt, därför är jag övertygad om att det mest humana är att slå dem i nåt hårt medans de ligger i håven, och då menar jag hårt!
            eller slå nåt hårt på håven vilket borde vara säkrare än att dänga till den.

            Kommentar

            • linda.n
              • March 2008
              • 459

              #21
              Hur har det gått med din kampfisk???
              Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv ute i universum är att ingen försökt kontakta oss

              Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1974294

              Kommentar

              Arbetssätt...