Vitapricksjukan på neon

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Triggerhappy
    • April 2007
    • 377

    Vitapricksjukan på neon

    Om jag tar ut de neontetror som är smittade klarar sig parasiterna i akvariet då? det går bara lite amanoräkor samt 40st malawi ägg i en flytbur.
    Lyssna inte på mig
  • Xul
    • January 2007
    • 709

    #2
    Du har ställt frågan lite konstigt (tycker jag), du vill väl inte att parasiterna skall klara sig..eller?

    Prova helt enkelt... I bland funkar det att medicinera på sidan av.. Preparera en sjukstuga och medicinera där men glöm inte doppvärmare i det karet.. 27-28 gr rekomenderas vid medicinering..

    Lycka till

    Kommentar

    • MeKaL
      • August 2008
      • 128

      #3
      jag fick de där skiten för längesen och de resulterade i ett X antal praktbotiors samt kardinaltetrors död! Jag medicinerade med EXIT och de funkade grymt bra. Ta bara ut filter och sånt ur pump då de "motverkar" medicinen.
      Frågar man inget, får man ingenting veta.

      Kommentar

      • Triggerhappy
        • April 2007
        • 377

        #4
        okej, var frågan konstig? jag menade att jag undrar ifall parasiterna klarar sig i karet. eftersom jag inte vill att dem ska göra det.. om jag låter karet gå ett tag utan fisk. försvinner parasiterna då eller kan dom leva kvar i akvariet?

        vill helst undvika medecin i akvariet eftersom det är mitt växtkar och jag är ganska nöjd med det nu.. vill inte sabba balansen =(
        Lyssna inte på mig

        Kommentar

        • Triggerhappy
          • April 2007
          • 377

          #5
          ingen som vet? =(
          Lyssna inte på mig

          Kommentar

          • MeKaL
            • August 2008
            • 128

            #6
            jag är inte bäst på sjukdomar men jag skulle nog inte våga chansa tror jag :/
            Frågar man inget, får man ingenting veta.

            Kommentar

            Arbetssätt...