förlossningsdöd??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina Falkestav
    • November 2002
    • 359

    förlossningsdöd??

    min ena påfågelsgobi har precis dött. hon låg stilla vid växter, eller på botten, ville itne vara med de andra. nu hittade jag henne död =( verkar som om hon hade rom i magen ( tog mig friheten att öppna henne nu när hon ändå var död) små rom liknande kor kom ut när jag tryckte på henne. Har nu tryckt ut kornen i en vas, finns det någon alls chans att få yngel av dem?? Kan man åstadkomma men "fiskkuvös" för förtidigt födda korn?? Säkert fåninga frågor, men det vore så kul med yngel efter henne!!
    Frågan är oxå vad hon kan ha tänkats dött av?? "barnsäng"?? Alla de andra mår helt ok, simmar omkring och verkar nöjda. Vattenvärdena är bra. Vad kan det ha varit?? lägger ut detta på flera av avdelningarna, förlåt för att jag gör det, men det verkar vara så svårt att få svar vad gäller litet mer "ovanliga" fiskar som påfågelsgobin
    Nina F
  • cecilia
    • January 2003
    • 754

    #2
    Hej! Önskar att jag hade kunnat hjälpa dig! Hoppas att resten klarar sig. /Cecilia

    Kommentar

    • Nina Falkestav
      • November 2002
      • 359

      #3
      tack!! i alla röran efter hennes död, kom jag på att hanen måste ju befrukta äggen genom att lägga sin" njölke" över dem tror jag.. så det blev inget från henne =( Har fortfarande ingen aning om varför hon dog, värdena var/är bra, och alla andra m,år bra.. kanske var för svag för att föda?? Nåja, har en till som ser ut som om hon bär på rom, men hon är inte lika långt gången, får väl köpa riktigt näringsrik mat och ge, så att hon klarar det..
      Nina F

      Kommentar

      Arbetssätt...