påfågel/indiangobi. ev. sjuk??- Lars olof Arvids!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina Falkestav
    • November 2002
    • 359

    påfågel/indiangobi. ev. sjuk??- Lars olof Arvids!!

    Hej!! Har precis upptäckt att min ena lille påfågelgoby ligger i växterna och gömmer sig och andas med munnen mycket... Upptäckte det redan innan i dag, och tänkte hålla ett öga på den, nu gör det så hela tiden.. frågan är.. är den sjuk, eller skall den föda, har ej sett dem para sig.. de är väldigt små, typ 1-2 cm, skall de inte vara större innan de är könsmogna?? jag köpte dem som två par.. hon/han som nu ligger bland växterna är precis som åtminstone en annan av dem mer rosa om buken, tror att båda de andra är blåare/gråare, är det ett tecken på könsskillnad?? Hur ser man skillnad?? hon/ahn är möjligtvis liiitet rundare om buken än de andra..
    Kort sagt vad håller på att hända med honom/henne.. försöker nu isolera henne i en liten skål ( har tyvärr inget annat då jag har ett sjukkar till, guldfisk med svamp ( har ej varit nere till de andra). Funderar på att tillsätta salt... borde jag det?? skall läsa Lars-olof Arvids artikel igen ( läst 4 ggr redan). Som sagt.. även om de brukar hålla till på botten mycket, så verkar något vara fel med Henne/honom.. Tacksam för all hjälp ocxh alla tips jag kan få!!
    Nina F
Arbetssätt...