R zebra o Demasoni dör för mig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mowgli
    • March 2003
    • 40

    R zebra o Demasoni dör för mig

    2 demasoni o 3 röd zebror har dött nu på kort tid (2 veckor). Jag har inte direkt märkt något symptom på de två första att de var dåliga. De tre sista som dog gömde sig i en växt sista tiden. Jag såg inte att de åt något, låg på botten, flämtade mycket och röd zebrorna fick som en vit fläck vid fenan på ena sidan. Demasonin fick ingen fläck på sidan, men den blev mycket mörkare i färgen.

    Har läst att demasoni har lätt att få bukvattensot, jag undrar om de har fått det eller inte? Men jag har inte märkt att de har svullnat upp i magen eller att avföringen är trådaktig (har läst någonstans att det blir så).

    I övrigt så är fiskarna inte fullvuxna (ca 5 cm). Demasoni (10 st) och r zebra (10 st) ska få gå tillsammans ett tag till sen ska zebrorna flyttas till mitt 375 l och demasoni ska vara kvar i det akvariet. Akvariet är på 200 l och jag har kollat alla värden och de är ok. Jag brukar ge dom räkmix, ärtor och dr basslers biofish. Dock kanske räkmixen innehåller lite mycket räkor ca 30%.

    Frågar nu vad kan jag ha gjort för fel eftersom dom dör? Vill ju rätta till det så jag inte förlorar fler.
Arbetssätt...