Oupphörligt kliande

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dagan
    • November 2002
    • 411

    Oupphörligt kliande

    Nu börjar jag bli desperat! mina fiskar kliar sig väldigt mycket och jag har medicinerat med extozon men det verkar inte ge någon verkan..
    Snälla hjälp mig...

    Lyssna/lyssnar o lär medans det finns tid för det.
    Lyssna/lyssnar o lär medans det finns tid för det.
  • casper
    • March 2002
    • 211

    #2
    Vilka fiskar gäller det? om du har kollat fiskens trivselvattenvärden och dom är ok,så kan dina ha drabbats av nån hudåkomma/parasit,om aktuell fisk ej är känslig för salt(tänk på ev.växter),kan du prova med att byta 40% av vattnet och sen tillsätta 1.5-2dl salt per 100l vatten(ej mer än 2dl),låt gå i tre dagar o byt sen 40% igen, denna gång utan salt men tillsätt gärna nått vattenberedningsmedel istället.Fisk kan klia sig då o då,men gör dom det konstant så är det troligtvis nått fel,om inte salt hjälper så finns det medicin som tar kål på ev.parasiter,men pröva först saltmetoden.

    Kommentar

    • Dagan
      • November 2002
      • 411

      #3
      Det har blivit bättre men det är siameserna som kliar sig väldigt mycket tycker jag medans borellin och tetrorna kliar sig nästan aldrig.. Igår köpte jag corydoras pygmeus och därför vill jag inte salta mer än nödvändigt. finns det nått annat man kan använda?

      Lyssna/lyssnar o lär medans det finns tid för det.
      Lyssna/lyssnar o lär medans det finns tid för det.

      Kommentar

      • Millas
        • February 2003
        • 204

        #4
        <font face='Comic Sans MS'></font id='Comic Sans MS'>Tycker du ska prova med Costapur (tror det stavas så) mot parasiter det låter som det.
        Mvh Milla

        Kommentar

        • Dagan
          • November 2002
          • 411

          #5
          okey då ska jag fråga efter nått sånt=) tack så mycket..

          Lyssna/lyssnar o lär medans det finns tid för det.
          Lyssna/lyssnar o lär medans det finns tid för det.

          Kommentar

          Arbetssätt...