Vita prickar på en av guppy-honorna :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #16
    Ups...Baktopur är mot bakterier, inte mot vita prick. Det slår också ut de bra bakterierna i filtret, så att du får starta upp akvariet på nytt - med risk för nitrit och så vidare.

    Det är dock rätt vanligt att flera sjukdomar följer på varandra. Vita prick-parasiterna orsakar små sår som kan bli infekterade med svamp eller bakterier och så vidare. Gå gärna in på fisksjukhuset jag har länk till på min sida för att göra lite efterforskningar.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Anna_mvb
      • September 2007
      • 436

      #17
      Ursprungligen postat av Jens A.
      Ups...Baktopur är mot bakterier, inte mot vita prick. Det slår också ut de bra bakterierna i filtret, så att du får starta upp akvariet på nytt - med risk för nitrit och så vidare.
      Som jag skrev, alltså baktopur mot bakterier. Men baktopur bör inte döda de nyttiga bakterier. Det är baktopur direct gör det. I alla fall om man läser om de två produkter i deras produktbeskrivningar. Sedan vet man aldrig hur det funkar just i detta akvarium.

      Kommentar

      • ronjja
        • February 2008
        • 206

        #18
        I dag såg honorna mycket bättre ut. Prickarna var mer eller mindre borta och ögat på den ena såg också bättre ut, samt att två honor till hade ynglat över natten

        Gav andra dosen Baktopur och nu håller vi tummarna!
        Simma lugnt

        Kommentar

        Arbetssätt...