Är kuhlin sjuk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • posterberg
    • January 2008
    • 4

    Är kuhlin sjuk?

    Jag har en kuhliål som jag haft i ungefär två år nu.

    Den senaste tiden så har den fått en ljus fläck, ungefär samma färg som den normala magfärgen. Fläcken är är längsgående högst uppe på ryggen och täcker nästan hela ryggen.

    Fläcken var liten i början och täcker som sagt nu nästan hela ryggen. När den var liten så trodde jag först att det bara var så att den skavt emot någonstans men nu har det hållt på ett tag så jag tror att det är något annat.

    Jag kikade runt lite om arten kuhli-ål här på Zoopet's artregister och såg någons postning om att den kan bli ritkigt gammal (26 år påstods det), så min andra teori om att han var på väg att bli gammal kan alltså inte heller stämma.


    Någon som vet vad fläcken kan vara?

    Tack på förhand,
    Peter
    Senast redigerad av posterberg; 16 February 2008, 09:53.
  • Destroy
    • October 2007
    • 184

    #2
    jag vet inte, men jag skulle nästan göra en stark gissning på vita prick sjukan.
    Fish said to the Ocean:
    'without fishes there is nothing in the Ocean.'
    Ocean reply to the fish:
    without you there is nothing in my life...

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Vita prick är som det låter vita prickar. Är det ingen skada låter det troligaste som en bakterie
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • Vollez
        • March 2007
        • 115

        #4
        Min hade detta men dog ganska snart efter det. Fast den blev röd om gälarna med om jag inte minns fel. Jag gissade först på att de va dom andra fiskarna som hade varit på den för den var väldigt kortlivad i mitt kar. Lycka till iaf, hoppas inte din får samma utgång som min.

        Kommentar

        Arbetssätt...