Kardinaltetra utan balanssinne?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • scorpii
    • March 2003
    • 25

    Kardinaltetra utan balanssinne?

    Jag har ett relativt nystartat akvarium på 125 liter. Jag har introducerat ett litet stim (10 st) kardinaltetor i det. De verkar ha trivts jättebra fram tills idag. Nu har en liten stackare fått problem med balanssinnet verkar det som. Den har ingen som helst kontroll över hur den simmar. Den kan ju heller inte få i sig föda som normalt. Finns det någon som vet vad detta kan vara?

    Värdena på vattnet verkar helt OK. Jag har testat NO3, NO2, GH, KH och pH och alla är bra. (I alla fall enligt de multiteststickor jag har.) Temperaturen ligger på 25 grader.

    Tacksam för all hjälp!
    Senast redigerad av scorpii; 06 February 2008, 18:02. Anledning: Lade till temperatur.
  • MrN
    • January 2008
    • 79

    #2
    låter som han har tagit sig några öl på krogen.. har haft liknande upplevelser..
    Senast redigerad av MrN; 06 February 2008, 18:06. Anledning: stavfel

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Du har inte möjlighet att kolla vattenvärdena med dropptester då dessa är mycket mer tillförlitliga än stickorna?
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • scorpii
        • March 2003
        • 25

        #4
        Ursprungligen postat av MrN
        låter som han har tagit sig några öl på krogen.. har haft liknande upplevelser..
        De är för unga för krogen än så länge... Får kolla i spritskåpet för säkerhets skull.

        Ursprungligen postat av ansjo
        Du har inte möjlighet att kolla vattenvärdena med dropptester då dessa är mycket mer tillförlitliga än stickorna?
        Tyvärr inte. Får nog köpa lite bättre grejor.

        Kommentar

        Arbetssätt...