Bukvattensot

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aquarium1
    • January 2008
    • 32

    Bukvattensot

    Har haft bukvattensot i mitt ena akvarium som numera står fisktomt sedan en vecka.

    Vad bör jag göra innan jag sätter i ny fisk?


    Tacksam för svar.
  • volvo_sport
    • February 2007
    • 6

    #2
    har jätte problem med d jag me har trot att d e jag som gjort fel men kontrolera dit kran vatten d ska jag göra börjar tröttna på att det ska vara så här.....
    men nu har jag medecinerat de akvarium där en av minna stora ancistrushannar va i

    Kommentar

    • aquarium1
      • January 2008
      • 32

      #3
      Tack för ditt tips. Jag har dock kommunalt vatten i min kran..så jag vet inte om det kan ligga bakom sjukdomen här i mitt akvarium. Däremot så tror jag att någon fisk jag tidigare köpt, varit smittad och sen smittat ner resten av akvariet.
      Fick ett annat tips också..att låta akvariet och all inredning stå torrt länge (alltså någon månad eller så). Vet inte om det här kan funka, för vissa bakterier är ju bra på att förvandla sig till sporer om de utsätts för torka, kyla, hetta osv. och då lär det ju inte hjälpa att "torka ut" akvariet direkt.

      Funderar på att trots allt medicinera, innan jag sätter i ny fisk. Det är nog det som är effektivast i längden..

      "Bara det bästa är gott nog"

      Kommentar

      Arbetssätt...