Sjuk diskus, en vit prick

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • coarex
    • February 2004
    • 33

    Sjuk diskus, en vit prick

    En av mina stora diskusar har helt plötsligt blivit passiv och tillbakadragen. På ena sidan har den en vit utbuktande prick, stor som en knappnålshuvud (2-3 millimeter) Den har heller inte ätit på ett par dagar.

    Jag tror själv att det är svamp, men kan ha fel. Jag har skrivat upp temperaturen till ca 30 grader och hält i Protozin enligt anvisningar.

    Tacksam för hjälp.......

    Gabriel
    Gabbe
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Bild?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • coarex
      • February 2004
      • 33

      #3
      Den är nu död

      Hej

      Jag gjorde ett vatten byta i går kväll innan jag lade mig och i morse när jag vaknade var fisken död. Jätte konstigt den var lika färgglad och fin när den var sjuk och sedermera även död. Mina andra diskusar brukar bli mörka i kroppen när de är dåliga men inte denna....

      Synd för att den var stor och jätte fin i färgerna......-morr

      Men tack ändå
      Gabriel
      Gabbe

      Kommentar

      • fisk oddlaren
        • January 2008
        • 3

        #4
        Ursprungligen postat av coarex
        En av mina stora diskusar har helt plötsligt blivit passiv och tillbakadragen. På ena sidan har den en vit utbuktande prick, stor som en knappnålshuvud (2-3 millimeter) Den har heller inte ätit på ett par dagar.

        Jag tror själv att det är svamp, men kan ha fel. Jag har skrivat upp temperaturen till ca 30 grader och hält i Protozin enligt anvisningar.

        Tacksam för hjälp.......

        Gabriel
        Hallo det var synd att höra vad som hadde hänt med din diskus jag tror att om du höjer upp till en 32 grader och lite salt på han så tror jag att han kan bli bättre eller så får du köpa medicin

        Kommentar

        • sessan 401
          • January 2008
          • 144

          #5
          Du obduserade honom möjligen inte? hade varit intressant och se vad som gömde sig i pricken!

          Kommentar

          • Olfi
            • January 2007
            • 174

            #6
            Har vita prick i mitt akvarium med mollys, har nu medicinerat två gånger, enligt anvisning, och de svarta är nu rena från prickar, men inte min gula!! Vad beror det på? Den har fortfarande flera stycken prickar, och jag vill inte proppa i en massa mer medicin i akvariet ju.. Både till hänsyn för de andra fiskarna men även då bakteriefloran förstörs..

            Kommentar

            Arbetssätt...