Goda råd angående skalarer.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • klas
    • January 2003
    • 75

    Goda råd angående skalarer.

    Hej nu måste jag vara lite frågvis igen. Från början hade jag fyra skalarer i mitt 250 liters kar. För ca 3 veckor så såg jag att en av dessa var väldigt stilla och bara stod och hängde för sig själv. Ja som jag trodde 3 dagar senare så var denna död.
    Såg i går att nu beter sig en andra skalar lika dant. Vad kan det vara för fel väntar mig att den kommer gå samma öde som den förra. De två som är pigga och krya verkar det inte vara något fel på. Kan jag köpa till två nya skalarer och hur skall jag göra med dessa.
    Jag tänkte väl göra det men för att udvika att dom har med sig någon sjukdom så tänkte jag om man kan sätta dessa i mitt 40 liters föryngringskar några dar, om ni tycker att man kan göra detta hur länge skall dom vara i detta innan man sätter över dem till det stora eller skall man bara sätta in dem direkt i det stora karet.

    Vill ha skalarer i mitt kar Mvh Klas.
  • Gurami
    • March 2003
    • 414

    #2
    prova byt stor del av vattnet.

    MVH Daniel
    MVH Daniel

    Kommentar

    • Bilbo
      • February 2002
      • 2119

      #3
      Lite grundläggande information.
      pH?
      Nitrit?
      Hur gamla är fiskarna?

      // Magnus
      // Magnus
      Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

      Kommentar

      • klas
        • January 2003
        • 75

        #4
        Jag köpte fiskarna i Januari, hur skall jag göra om jag köper nya skall jag låta dom vara i det lilla karet den första tiden eller? Och i så fall hur länge skall dom vara där?

        Kommentar

        Arbetssätt...