Karantän

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • RÖDLÖGA
    svarade
    Tack för svaret Kjell (Aqvapappa)

    FISK LOVERS
    Senast redigerad av RÖDLÖGA; 03 February 2005, 21:18. Anledning: Senast redigerad av RÖDLÖGA 2005-02-03 klockan 18:27. Anledning: Tar bort smilies från gamla Zoopet för att det ska bli mer lät läst.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Hej igen,
    Låt henne gå kvar i karantänsakvariet minst en vecka efter att hon tillfrisknat.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

    Lämna en kommentar:


  • RÖDLÖGA
    svarade
    Hon verkar må bra nu. Kan man sätta ner henne i det stora akvariumet nu.


    FISK LOVERS
    Senast redigerad av RÖDLÖGA; 03 February 2005, 21:23. Anledning: Senast redigerad av RÖDLÖGA 2005-02-03 klockan 18:27. Anledning: Tar bort smilies från gamla Zoopet för att det ska bli mer lät läst.

    Lämna en kommentar:


  • RÖDLÖGA
    svarade
    Vet ej om det var munsvamp tillsate salt igår. Idag mår hon bättre.

    FISK LOVERS
    Senast redigerad av RÖDLÖGA; 03 February 2005, 21:45. Anledning: Senast redigerad av RÖDLÖGA 2005-02-03 klockan 18:27. Anledning: Tar bort smilies från gamla Zoopet för att det ska bli mer lät läst.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Hej Rödlöga,
    Är det munsvamp är det en mycket allvarlig sjukdom och måste genast åtgärdas.
    Se vad som står om munsvamp på
    http://www.zoopet.com/akvarium/artikel_visa.asp?NR=212
    Där står också vad som skall göras.
    Allmänt om molly är att de oftast kräver rejält med salt i vattnet.
    Akvaristiska hälsningar
    KJell

    Lämna en kommentar:


  • RÖDLÖGA
    svarade
    Det gäller en Black molly. Den har eventuelt mun svamp. Hur ska jag sköta den? Hur länge brukar dom vara sjuka?

    FISK LOVERS

    Ändrat av - rödlöga den 2002/03/14 21:29:09
    Senast redigerad av RÖDLÖGA; 03 February 2005, 21:51. Anledning: Senast redigerad av RÖDLÖGA 2005-02-03 klockan 18:27. Anledning: Tar bort smilies från gamla Zoopet för att det ska bli mer lät läst.

    Lämna en kommentar:


  • Micke
    svarade
    Jag brukar hålla nyinköpta fiskar i karantän 2 till 4 veckor. Under karantänstiden kollar jag extra noga efter tecken på sjukdommar. Skulle någon fisk visa sig vara sjuk får de gå kvar 2 veckor efter jag sett det sista tecknet av sjukdom. Detta har fungerat bra för mig.

    mvh Michael Persson

    Lämna en kommentar:


  • RÖDLÖGA
    startade ett ämne Karantän

    Karantän

    Hur länge ska man ha en fisk i karantän? Hur länge smittar olika sjukdommar?

    FISK LOVERS

    Ändrat av - rödlöga den 2002/03/16 20:19:18
    Senast redigerad av RÖDLÖGA; 07 February 2005, 08:23. Anledning: Tar bort smilies från gamla Zoopet för att det ska bli mer lät läst.
Arbetssätt...