Efter hur lång tid kommer Nitriten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    • November 2004
    • 1478

    #16
    Exaktemente Redbullen. Precis vad jag förordade ovan. Funkar ok. O visst får man en liten nitritspik men inget som har skadat en fena på en fena.
    Ledsen däremot för din skull rent vatten. Om du beslutar dig för att lägga ner yngelkaret så placera den nya pumpen i den gamla byttan så är du redo om du skulle ändra dig och då har du mycket större möjlighet att lyckas.
    Larry
    Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
    http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

    Kommentar

    • rent vatten
      • April 2005
      • 1061

      #17
      Lägga ner det kan jag inte .Det går ju andra fiskar där.4 rödzebrayngel och 3 ancistrusyngel.

      Kommentar

      • LN
        • November 2004
        • 1478

        #18
        Byt vatten så ofta du vågar, salta, öka syresättningen o byt filter efter andra- tredje vattenbytet............ Du har ju vatten i den andra baljan.... gör 70 -80% igt vattenbyte med det vattnet med en gång.
        Senast redigerad av LN; 22 August 2006, 22:16.
        Larry
        Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
        http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

        Kommentar

        • LN
          • November 2004
          • 1478

          #19
          Jamenar du ha ju inget att förlora på att försöka.
          Larry
          Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
          http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

          Kommentar

          • rent vatten
            • April 2005
            • 1061

            #20
            Gjort är gjort.Jag hoppas jag lär mig av mitt mistag.Och inte har lika bråtom nästa gång.

            Kommentar

            • rent vatten
              • April 2005
              • 1061

              #21
              Jippi! Jag såg nyss att en annan hona tuggade.Så då får jag hoppas på bättre tur denna gång.Men henne flyttar jag inte till spottkaret.Hon får spotta i en hängkorg.

              Kommentar

              • HazelCR

                #22
                Ursprungligen postat av Azur
                Biologin kommer också som ett brev på posten, så just nu gäller det att hålla fisken vid liv tills filterbakterierna kan få ner ammoniak och nitrithalterna. Dvs stora vattenbyten snabbt.

                Rent vatten: antagligen kommer hon att klara det, men inget är säkert.
                "Rent vatten" har fått fina råd i denna tråd. En sak som jag undrar över är:

                Går det att få karet i balans snabbare genom att också plantera lite snabbväxande växter? (Naturligtvis följa de andra råden också)

                Kommentar

                • batski
                  • October 2004
                  • 8891

                  #23
                  Snabbväxnade växter konsumerar mer ammonium än långsamväxande, men nyttobakterierna behöver ändå samma tid på sig för att föröka sig och etablera sig i akvariet.
                  "The animals of the world exist for their own reasons.
                  They were not made for humans
                  any more than black people were made for whites
                  or women for men." - Alice Walker

                  Kommentar

                  Arbetssätt...