Sjuka fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anders.149
    • May 2006
    • 68

    #16
    Ursprungligen postat av Scalara
    Nosen kan bli röd om scalaren slåss, de kan nafsa varandra i ansiktet och så...eller om den har skrubbat sig emot något! Men är alla röda? Isåfall ser de ju bara ut så helt enkelt!
    Hur som helst! Jag tror ej du behöver vara nervös. Jag vet själv hur det är med nybörjar-oron, den kan sätta in rejält! Men bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite? Ellerhur? Jag är likadan!
    Skriv igen om det röda blir värre, så får vi väl utforska detta vidare!
    Ha en bra dag!

    Scalara
    Scalaren slåss allt men de stora blir sällan attackerade, men de attackerar mer än gärna de andra mindre scalarerna. Och jag tog och kollade på samtliga scalarer och vad jag kunde se så var det bara den ena stora som hade lite rött kring nosen. Tyckte att den andra var lite röd förut men kunde inte se något nu. Det är nog som du säger ingen fara.
    Jag kan nog heller inte utgå från att samtliga ska vara röd eller inte då det är olika sorters scalarer. Har två stora (Eimikei enligt sidan jag länkade tidigare) sedan en svart (verkar ha slutat växt, helt omöjligt att se om den har något rött på sig) samt två andra scalarer jag inte har någon aning om vad de är. De har slutat växt och ser ut att vara lite missbildade tyvärr, men de har naturliga färger och ränder iallafall men kan inte se om de har något rött alls.

    Javisst, nog blir man orolig om fiskarna beter sig bara lite annorlunda men det är väl något man vänjer sig så man verkligen vet när det kan vara något fel och när de bara beter sig lite annorlunda ändå.
    Hellre fråga en dum fråga för mycket än att låta bli och leva i ovisshet anser då jag. =)

    Jag hör av mig igen om det verkar bli värre med det röda alternativt att de beter sig konstigt.

    Tack så mycket för hjälpen och ha en bra dag även du!

    Mvh,
    Anders Jonsson

    Kommentar

    • anders.149
      • May 2006
      • 68

      #17
      Ursprungligen postat av ansjo
      OK, vill du ha fler växtbeskrivningar så kan du kolla in på den här sidan: http://www.tropica.com/default.asp , där finns det mesta .
      Tack! Ska ta mig en titt på sidan, någonstans bör det ju finnas någon information om den då jag knappast har en unik växt.

      Kommentar

      Arbetssätt...