Hvor lenge kan avdød fisk bli i akvariet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • desiredillusion
    • February 2006
    • 512

    Hvor lenge kan avdød fisk bli i akvariet?

    Igår kveld så jeg at seilfinnemollyhannen min var litt loj, men jeg tenkte han skulle få bli i akvariet, og se hva som skjer. Idag da jeg kom hjem fra jobb, lå han død på bunnen, med fire eplesneiler oppå seg. De spiste jo da på ham.... Så til spørsmålet, hvor lenge kan han egentlig bli liggende i akvariet uten at det forårsaker større skade? Ser ut til at han er direkte snacks for sneilene....
    Akvariet er i god stand, gode vannverdier, etc.

    Alle svar mottas med takk
    I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    #2
    Det spörs litt hvilke andre fisker du har i akvariumet. Hvisse er jo mer fölsom enn andre.
    Men jeg tror ikke det er noen större fare om du lar sneilene kalase litt på ham.Det finns en hel del proteiner och vitaminer i fiskekjött, som fiskene trenger.
    Spörsmålet er vel bare om han var syk? Vet du det? Hadde han parasitter eller annet synlig på kroppen?I det fallet er det vel risikabelt og la ham bli liggende i akvariet?

    Mvh.Ida
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


    Kommentar

    • desiredillusion
      • February 2006
      • 512

      #3
      Heisann!
      Takk for svar!
      Nei, det var ingen synlige sykdoms- eller svekkelsestegn på ham, annet enn at han virker litt slapp igår kveld. Han spiste godt, og svømte rundt som vanlig, var bare rett og slett litt loj, men det varte ikke mange minuttene før han var seg selv igjen, derfor jeg ville la ham bli i tanken, for så å se hvordan det ville gå med ham.
      Så.... tror du han kan være i tanken til imorgen, så kan jeg ta ham ut da?
      Det er kanskje verdt å nevne at jeg ikke nå heller ser noen former for utvekster etc på ham. Høres gjerne brutalt ut, men jeg tenkte at siden sneilene ser ut til å "like" ham, kunne de få ha ham en stund....
      Igjen; takk for svar
      I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

      Kommentar

      • ciklidtok
        • March 2005
        • 1466

        #4
        Om det ikke er noen synlige sykdomstegn på ham, så la ham väre til de har "spist han ren"Det har jeg gjort om det har värt ett og annet dödfall framforallt hos de store ciklidene, så har de fått spist ren likene.Ja, det höres brutalt, men "friskt fiskekjött" er ikke farlig for dem.Dessuten det tar ikke mange timer för skjelettet er rent, og da bruker jeg og plokke opp det.Så det vinner aldrig bli likforgiftning eller lignende i tanken.
        Men döde fisker som ikke blir rört, skall overhodet IKKE ligge i tanken, de må man plokke opp med en gang.

        Mvh.Ida
        720L SA-/CA. Övriga
        375L Biotop, skalarer
        275L Malawi
        240L Blandat


        Kommentar

        • desiredillusion
          • February 2006
          • 512

          #5
          Takk for svarene dine
          I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

          Kommentar

          Arbetssätt...