Ledsen Kakadua

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wihma91
    • June 2006
    • 67

    Ledsen Kakadua

    Mina små kakaduor ser ut att vara jätte deppiga.. en hona sitter bara och trycker vid filtret hela tiden den andre honan och hanen ser bra ut fast dom äter väldigt lite..
    Jag vet inte om det är för att dom inte vill äta eller för att sorgmanteltetrorna äter upp all mat som små pirayor.. Jag vill värkligen att dem ska må bra.. =(
  • Birgitta W
    • October 2005
    • 2764

    #2
    Hur gamla är dom? Hur länge har du haft dom?

    Min hona blir "deppig" när hon förlorat sina yngel. Gömmer sig och vägrar äta.
    Då brukar jag kläcka artemia till henne och spruta ner med en spruta som jag sätter en lång slang på. Så just HON får maten... Sedan brukar hon få tillbaka aptiten.

    När jag hade två honor till en hanne så var det ofta så att en blev mobbad och fick hålla sig undan. Men det brukade variera. Ibland den ena honan, ibland den andra.

    Nu har jag bara en hona och en hanne + yngel . Ensamma i ett kar...

    Det kanske blir för rörigt för dom med just sorgmanteltetror. Dom tetrorna är som sagt som små pirayor . Det blir nog svårt för dom att klara sina yngel i alla fall...
    Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

    Min zoon :
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

    Kommentar

    • wihma91
      • June 2006
      • 67

      #3
      Jag har haft dom i bara några veckor.. dom är väll ca 4 cm långa jag förstår att det blir svårt att få kvar några yngel men man kan ju alltid hoppas.. jag har 160l så hoppas att det finns lite utrymme för dom!
      Kakaduorna är värkligen min favvo fisk. Riktiga Hårdrockare ;D
      Hoppas att hon blir bättre. hon vågade iallafall titta fram litegrann idag.. tack för svaret
      //victor

      Kommentar

      Arbetssätt...