Knölar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Berta
    • May 2006
    • 56

    Knölar

    Har upptäckt 2 st knölar på en av mina fantomtetror, de sitter på varsin sida alldeles bakom stjärtfenan. Ser man tetran från baksidan så ser det ut som en knöl. Vad är det som är fel?
    Någon som har någon idé?, för övrigt verkar tetran må bra.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ser knölarna ut som finnar eller ser de ut att komma innifrån?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Berta
      • May 2006
      • 56

      #3
      Mer som "finnar", ser inte direkt ut som om de kommer innifrån

      Kommentar

      • Berta
        • May 2006
        • 56

        #4
        kanske ska tillägga att knölarna har samma färg som själva fisken. Så det är inte något vitt med så att säga

        Kommentar

        • Berta
          • May 2006
          • 56

          #5
          Har nu varit och inspekterat tetran igen, och nu idag så såg det mer ut som en finne, med mer vitt i. Mycket skrivande blev det, för att svara

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Då är risken stor att de drabbats av samma sak som mina Altum. De äter och är pigga ändå, men på morgonen låg den död ändå. Jag har kollat efter vad det kan vara, men har inte fått reda på mer.
            Jag har provat flera mediciner men ingenting har hjälpt, så är det samma så ser det tyvärr inte så bra ut för fisken.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Berta
              • May 2006
              • 56

              #7
              Nu har jag inte varit in på forumet på nån dag. Men tetran lever då än, är det nåt som verkar smitta de andra fiskarna då?

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #8
                Måla inte fan på väggen för det jag skrev. Det är inte alls säkert att det är samma som jag fått i mitt kar, men det lät likadant. Det tog ca 3 veckor innan den dog från det att jag såg bölderna för första gången. Det är inga andra fiskar som har drabbats, så jag vet inte om det i mitt fall är något latent som ligger i kroppen.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Berta
                  • May 2006
                  • 56

                  #9
                  okej, ska i alla fall hålla koll på hur det verkar. Plus att jag ska höra med de i affären där jag köpte fiskarna.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...