Hjälp!!! Sebrafiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    Hjälp!!! Sebrafiskar

    Mina fina sebrafiskar som jag köpte för ett par dagar sen börjar se lite underliga ut, ryggarna har blivit krökta.....vad är nu detta????
    När jag upptäckte det igår så bytte jag, för säkerhetsskull, 40% av vattnet. Jag byter ca 30% vatten 1 gång i veckan, jag har i vattenberednings medel+ nitrivec. Gör jag något fel eller har jag glömt något?.....jag har 4st metallpansarmalar och de verkar må bra.
    / dtoppen /
  • santa
    • December 2005
    • 504

    #2
    Kan vara att dom är gamla,har några här som ser likadana ut.Kan också vara att dom har avlats rätt så regällt.
    Min hemsida http://santanagti.mine.nu

    Kommentar

    • ekmanjenny
      • July 2006
      • 342

      #3
      Hej, kan det inte vara så att du matat dem för mycket? Mina zebror ändrar form när de får mycket mat för de är så glupska. Undrar om du annars kan hjälpa mig och berätta hur man lägger in inlägg. Blev precis medlem men förstår bara hur man läser andras inlägg. Hur lägger man in egna?
      Så länge man lär sig, lever man!
      Ge blod, hela Sverige behöver det!

      Kommentar

      • santa
        • December 2005
        • 504

        #4
        Då går du in under det ämnet du vill fråga nått om och trycker på ny diskution,sen är det bara o skriva
        Min hemsida http://santanagti.mine.nu

        Kommentar

        • ekmanjenny
          • July 2006
          • 342

          #5
          Men jag hittar inte ny diskussion. Hmm och jag som är civilingenjör och allt. Men för att återgå till zebrafiskarna så undrar jag fortfarande hur mycket du matar dem. Jag ger ibland för mycket mygglarver till mina fiskar för det är så svårt att skära upp och då ändrar mina zebror form och blir helt runda och krökta men sedan så slätar de ut sig igen när de fått simma i ett dygn. De är ju rätt aktiva och snabba.
          Så länge man lär sig, lever man!
          Ge blod, hela Sverige behöver det!

          Kommentar

          • santa
            • December 2005
            • 504

            #6
            Ja här har jag 2-3 st som är så konstant,matar gör jag väl rätt mycket har lite fiskar som ska öka i storlek
            Min hemsida http://santanagti.mine.nu

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              #7
              Ursprungligen postat av rödtoppen
              Mina fina sebrafiskar som jag köpte för ett par dagar sen börjar se lite underliga ut, ryggarna har blivit krökta.....vad är nu detta????
              När jag upptäckte det igår så bytte jag, för säkerhetsskull, 40% av vattnet. Jag byter ca 30% vatten 1 gång i veckan, jag har i vattenberednings medel+ nitrivec. Gör jag något fel eller har jag glömt något?.....jag har 4st metallpansarmalar och de verkar må bra.
              Krökta har mina zebrer aldrig blivit men dem ändrar färg det stämmer och är naturligt,jag köpte en zebra med krökt rygg som jag missade i affären den lämnade jag tillbaka såg helt sjuk ut ögonen utskutande från huvudet
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • ekmanjenny
                • July 2006
                • 342

                #8
                Nu har jag äntligen förstått hur man lägger in egna inlägg. Läs gärna mitt om hur man säljer fiskar. För det undrar jag. Men eftersom detta handlar om zebrafiskar så måste jag ju återigen prata om dem. Kom på att mina inte får krökta ryggar då jag matar dem, de blir bara väldigt tjocka. Ser jättekul ut men de äter mest av alla i hela akvariet. Önskar annars jag kunde hjälpa dig med frågan om zebrafiskar. Om några månader kanske då jag kan mer.

                /Jenny
                Så länge man lär sig, lever man!
                Ge blod, hela Sverige behöver det!

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  #9
                  Ursprungligen postat av ekmanjenny
                  Nu har jag äntligen förstått hur man lägger in egna inlägg. Läs gärna mitt om hur man säljer fiskar. För det undrar jag. Men eftersom detta handlar om zebrafiskar så måste jag ju återigen prata om dem. Kom på att mina inte får krökta ryggar då jag matar dem, de blir bara väldigt tjocka. Ser jättekul ut men de äter mest av alla i hela akvariet. Önskar annars jag kunde hjälpa dig med frågan om zebrafiskar. Om några månader kanske då jag kan mer.

                  /Jenny
                  Annonsblocket här på zoopet
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  Arbetssätt...