Är det någon som vet vad detta kan vara?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fricka
    • April 2006
    • 13

    Är det någon som vet vad detta kan vara?

    Fick för en tid sedan ta över att akvariun med fiskar. Dom har tidigare stått på en skola och har blivit ganska vanvårdade. Jag har länge misstänkt att det är något fel på dem så nu till själva symtomen:

    Zebrafiskar: Uppsvullna magar, skrubbar sig mot stenar...annars ganska pigga.

    Neontetror: Slöa, tappar färg fläckvis, dålig aptit.

    Guppy: Dålig aptit, slöa.

    Har gjort allt jag bara kunnat för att få dom att må bättre men efter att ha haft dom i ca 1 månad och fiskarna istället för att må bättre, verkar bli sämre. Jag börjar jag tro att jag snarare har gjort fiskarna en otjänst och att det vore snällare att ha avlivat dom från första början.

    Är det någon som har nåt förslag på vad som kan vara fel och om det isåfall finns nåt jag kan göra för dom?
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #2
    hej

    vad menar du med uppsvullna magar?

    Jag har ettt gäng sebrafiskar och ibland får de som en bulle i magen, kanske är det en tumör, vet faktiskt inte.

    fiskar kan vänja sig vid dåligt vatten och då kan det vara dåligt för de att komma i nytt rent bra vatten.

    om tetrorna tappar färg, kanske kan det vara neonsjuka? Ett tips är att söka i forumet.

    Har du några bilder på firrarna?

    Mina fiskar kliar sig också ibland, och jag tror inte det är nån fara.

    lycka till
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • mange016
      • May 2006
      • 341

      #3
      Malawisarna kliar sig hos mig med o det är inge fel på dom =)

      Kommentar

      Arbetssätt...