Mata efter sjukdom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bubbel
    • December 2004
    • 37

    Mata efter sjukdom?

    Jag har precis haft en liten albinopansarmal, som varit i lite dålig form. Han låg vid ytan helt böjd och jag trodde det var slutet för honom. Har haft honom i två år i samma akvarie och han har aldrig visat tendenser på att verka dålig. (En gång blev t o m hans öga nästan uppätet av min nye kamphane, men det växte tillbaka ;D)
    När jag upptäckte detta obalanserande flytande och simmande och kämpande för sitt lilla liv, gjorde jag ett vattenbyte med ectozon (som verkar funka för allt möjligt på mina firrar), och han verkar ha repat sig. Han har hittat tillbaka balansen och ligger nu på botten igen (tack o lov!).

    Han letar mat när jag tänder lampan (för han vet att det brukar dyka upp då...)

    Min fråga är nu. SKA JAG MATA? eller skall jag vänta några dagar tills han helt säkert klarar av mat? De andra firrarna får svälta för hans skull, men det kan jag inte tro är några problem.
    Tacksam för råd
    /Bubbel
  • Tri-X 400
    • April 2006
    • 259

    #2
    mata, det är som med skolmaten. Det passar inte alltid alla men alla blir griniga om inget serveras.

    "Att inte mata när det finns munnar att mätta är som att neka mattanten sin morgonhutt."

    Kommentar

    • Scalara
      • June 2006
      • 415

      #3
      Hej! Vänta 1 dag el 2 med matning. Det tar inte de andra fiskarna skada av heller. Mata sedan som vanligt. Verkar han ha repat sig så ska det ju inte vara någon fara

      MVH: Scalara
      Min Zoon (mina bilder) http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=910806

      "Om du kan behålla ditt lugn när alla andra tappar huvudet, så är det mycket möjligt att du inte har fattat vad som händer." J.Kerr

      Kommentar

      Arbetssätt...