Röda gälar och en smal guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Luddet
    • June 2006
    • 18

    Röda gälar och en smal guppy

    Jag har guppy, guppyyngel silvermolly, kardinaltetror, räkor och malar o mitt akvarium på 200 liter.
    Nu har en gubbyhona blivit väldigt smal, homn ser nästan kantig ut. Hon simmar runt ganska mycket, men mest i kanterna och vid botten. När det kommer mat så blir hon aktiv och simmar runt, men verkar inte äta något av det.
    Hon och några andra guppys verkar ha röda gälar. Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tror inte att de alltid har haft det. Även en del av kardinalerna har det, men där syns det inte lika tydligt.
    Har ni någon aning om vad felet kan vara?
    Hur borde jag gå vidare?

    Lite fakta om rutiner.
    Jag byter vatten ca varannan vecka och nitrit värderna har aldrig varit dåliga. Jag bytte ca 40 % av vattnet när jag upptäckte de röda gälarna och det var för 3 dagar sedan.
    Akvariet har varit igång sedan ca 6-10 veckor sedan och minst en kardinal har dött, fast det kan vara 2 till. Räkorna är snabba på att äta upp dem, så jag har endast upptäckt ett lik.
    Vi matar oftast 2 gånger om dagen.
    Vad har jag glömt att nämna?
  • Luddet
    • June 2006
    • 18

    #2
    Nu dog en mycket gravid mollyhona... :-(

    Kommentar

    • Robin_Hedstrom
      • January 2005
      • 1818

      #3
      Att döma av andra trådar så känns det som om du bör skaffa dig ett innerfilter så du får lite syre i vattnet. Det tror jag ska förhindra dina fiskar från att trilla av pinn. Mycket fisk behöver mycket syre.
      /Robin Hedström
      http://www.robinhedstrom.se/

      Kommentar

      • Luddet
        • June 2006
        • 18

        #4
        Hm.. Jag har en pump med filter om det är det du menar?
        Det är alltså rejält med cirkulation i akvariet.

        Kommentar

        Arbetssätt...