Snälla hjälp!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fricka
    • April 2006
    • 13

    Snälla hjälp!!

    Är det någon som vet vad som kan vara fel med mina Lyktögon?

    I förgår ville två av dom inte äta. Dom kan vara ganska skygga ibland så jag tänkte att det kunde vara för att jag va där. Men igår åt dom heller ingenting och en av dom började simma med huvudet nedåt och verkade ha problem med att hålla balansen. Flyttade då över en av dem till evakueringsakvariet och höll lite extra koll på den. Några timmar senare fölt den omkring med huvudet i gruset förtfarande vid liv men aldeles för svag för att simma därifrån. Jag bestämde mig då att avliva den. Nu visar fler av dom samma symtom. Är det nån som vet vad det kan vara och om det finns något jag kan göra? Vill ju helst inte vara tvungen att avliva fler.

    Snälla är det någon som vet
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    #2
    Nitrit spik eller akut förgiftning av ngt.
    prova att byta 50% vatten till att börja med kolla tempen i karet kan vara för varmt.
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

    Kommentar

    • Fricka
      • April 2006
      • 13

      #3
      Det har jag redan gjort. Dom andra fiskarna har inte reagerat på vad det nu är som är fel. Om det var någon form av förgiftning, borde inte dom också visa samma symtom eller kan dom vara mindre känsliga för vad det nu kan vara. Har försökt tänka ut vad jag kan ha gjort som orsakat det här. Kan inte komma på något.

      Kommentar

      • Tri-X 400
        • April 2006
        • 259

        #4
        Hej, kollade du temperaturen också.

        Börja med att byta vatten, 25 - 30 %, med kallt vatten och fyll på långsamt och se hur de reagerar.

        Är det gifter får dun in nytt fräscht vatten och skulle det vara värmen sänker du temperaturen, börja med det.

        nICKLAS.

        Kommentar

        Arbetssätt...