Glosögdhet = missar maten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ikis
    • April 2006
    • 65

    Glosögdhet = missar maten

    Fjärilshonan är nuglosögd på båda sidorna. Det är bara hon av 3 fiskar som är sånn. Deta har varit så i nu 5 dagar. Vi medicinerar med medimor allihop uti ifall att det smittar.

    Däremot så gör hennes ögon att hon missar maten när hon simmar fram till den. Hon simmar inte in i saker vad jag har observerat. Hon är ju helt klart hungrig. Till och med hanen försöker hjälpa henne till rätta såg jag igår.

    Jag lägger i ganska så stora bitar av det frysta fodret för att hon ska få en chans att ta nått.

    Nånn som har tips ????
    I medelhafvet sardinen swimmar......

    Fördomar är allt struntprat man tar åt sig före 18års ålder. Av Albert Einstein
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Ursprungligen postat av ikis
    Fjärilshonan är nuglosögd på båda sidorna. Det är bara hon av 3 fiskar som är sånn. Deta har varit så i nu 5 dagar. Vi medicinerar med medimor allihop uti ifall att det smittar.

    Däremot så gör hennes ögon att hon missar maten när hon simmar fram till den. Hon simmar inte in i saker vad jag har observerat. Hon är ju helt klart hungrig. Till och med hanen försöker hjälpa henne till rätta såg jag igår.

    Jag lägger i ganska så stora bitar av det frysta fodret för att hon ska få en chans att ta nått.

    Nånn som har tips ????
    Ja TINA frysfodret innan du ger det till fiskarna!!!! fryst mat skadar fiskens mage och tarmar och kan i sin tur leda till bukvattensot... alltså symptom som glosögon
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • ikis
      • April 2006
      • 65

      #3
      Självklart tinar jag upp fodret. Men försöker att lägga i det i så stora bitar som möjligt.
      I medelhafvet sardinen swimmar......

      Fördomar är allt struntprat man tar åt sig före 18års ålder. Av Albert Einstein

      Kommentar

      Arbetssätt...