fråga om baktopur.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bystrom
    • March 2006
    • 12

    fråga om baktopur.

    När man behandlar sitt akvarium med baktopur ska man flytta ur alla fiskar till en separat tank eller går det bra att låta dom vara kvar i akvariumet??

    Tack på förhand
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Varför ska du behandla akvariet.
    Man ska behandla i ett sjukakvarie mot bakterier.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • santa
      • December 2005
      • 504

      #3
      Det beror väl lite på sjukdom och fiskar.Är ju rätt dyrt med mediciner,det är ju enklare och ha ett mindre akvarium med medicin i.
      Men tänk på att mediciner dödar ju också alla bra bakterier.
      Min hemsida http://santanagti.mine.nu

      Kommentar

      • bystrom
        • March 2006
        • 12

        #4
        .

        det är en fisk som dog nyligen av glosögon och det är därför jag tänker behandla mitt akvarium.

        Kommentar

        • bystrom
          • March 2006
          • 12

          #5
          .

          eller glosögon det var mer fjällresning den dog utav.

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #6
            Det gör du alldeles rätt i..smart tänkt.. jag gjorde det nyligen visst dör alla nyttiga bakterier men mina klarade sig aldeles utmärkt det bästa med det dödar invärtes bakterier också..Lycka till
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • bystrom
              • March 2006
              • 12

              #7
              okej. tack
              hoppas mina fiskar klarar sig också

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                #8
                Men om dem blev bättre det får man vänta och se.Jag bytte 50%vatten efter den femte dagen med vatten beredning givetvis man ska vara sparsam med maten dem dagarna annars också
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13126

                  #9
                  och ta ur filtermaterialet under behandlingen. sedan vattenbyte och filtrering med kolfilter när behandlingen är avslutad....
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • Patrik Steen
                    • May 2006
                    • 8464

                    #10
                    Ursprungligen postat av åheim
                    och ta ur filtermaterialet under behandlingen. sedan vattenbyte och filtrering med kolfilter när behandlingen är avslutad....
                    I bruksanvisningen står det inget om att ta ur filtermaterialet under behandling..Dem rekommenderar att man filtrerar med super cabon efterråt
                    Mvh.Patrik

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13126

                      #11
                      Ursprungligen postat av stene
                      I bruksanvisningen står det inget om att ta ur filtermaterialet under behandling..Dem rekommenderar att man filtrerar med super cabon efterråt
                      Det är möjligt att dem inte nämner det men det är lämpligt att ALLTID ta bort filtermaterialet vid all sorts medicinering, både för att höja effekten av medicinen (som annars till viss del absorberas i filtermaterialet) och för att skona materialet från bakteriedödande ämnen som kan vara svåra att skölja bort fullständigt!
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        #12
                        Ursprungligen postat av åheim
                        Det är möjligt att dem inte nämner det men det är lämpligt att ALLTID ta bort filtermaterialet vid all sorts medicinering, både för att höja effekten av medicinen (som annars till viss del absorberas i filtermaterialet) och för att skona materialet från bakteriedödande ämnen som kan vara svåra att skölja bort fullständigt!
                        Jag har alltid trott att det var kolfilter man inte skall ha i bruk vid medicinering inte vanliga filter en stor nyhet för mig.Dem frågar alltid på akvariebutiken du har väl inte kolfilter.nej svarar man då går det bra tror nog att det finns flera som tycker olika i denna frågan som med mesta
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        Arbetssätt...