Konstiga ryck

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • netweaver
    • May 2006
    • 486

    Konstiga ryck

    Hej allihopa!

    Har en liten fråga?Det började med en pakistansk botia jag köpte för några veckor sen den får konstiga ryck ibland och verkar försöka skrapa sig mot olika saker typ botten stenar m.m. kan inte se nåt på fel på fisken förövrigt men nu verkar dessutom som några av mina regnbågsfiskar börjat uppföra sig likadant så nu börjar jag bli orolig för att det ska vara nån sjukdom av nåt slag.
    Är det nån som vet skulle kunna misstänka nån form av parasit eller likande?
    \\
    Nybörjare varje dag jag vaknar
  • åheim
    • April 2006
    • 13126

    #2
    tror hellre på för höga ammonium eller nitrit nivåer.... gör ett test tycker jag!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Lenmar
      • February 2004
      • 6154

      #3
      Börja definitivt med att byta ut 40-50 % av vattnet!! Om karet är nystartat så känns det definitivt som om det är nåt "skräp" med vattnet som ammonium eller nitrit! Märker du att de slutar klia sig så har det absolut med det att göra!
      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

      Kommentar

      • sussia
        • January 2006
        • 273

        #4
        fiskar far sanna ryck ibland... oavsett nystartat eller gam. akvarium.. "skrapning" mot olika foremal brukar var tecken pa irritation av galarna, kan beror pa parasiter och kan oxo ske vid vattenbyte nar "vardet" pa vattnet inte ar samma som det du har i akvariet..
        Break on through to the other side.....

        Kommentar

        • netweaver
          • May 2006
          • 486

          #5
          Ok dom andra har slutat nu bara den ena botian som fortsätter ska kila iväg o köpa ett test kit idag så får jag se vad det säger. Tack för tipsen.
          \\
          Nybörjare varje dag jag vaknar

          Kommentar

          Arbetssätt...