Fiskar vid ytan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    Fiskar vid ytan

    Det började när min ena gurami fick några ränder vid fenorna då vi fick konstaterat att det var LERNAEA det är vita avlånga parasiter.Det skulle hjälpa med SERA CYPRINOPUR 20 ml dagligen i 3 dagar,dagen efter jag hällde i det blev vattnet grumsigt nästan alla fiskar är vid ytan och sipprar efter luft dem bara står där det är bara silverhajarna och min stora zebra ciklid som har helt normalt betende och malarna förstås kan detta ha med medicinen att göra..Tacksam för svar
    Mvh.Patrik
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Jag släckte akvariet nu och då försvann dem från ytan.jag testade byta 50 l vatten det hjälpte inte i heller
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #3
      Ursprungligen postat av stene
      Det började när min ena gurami fick några ränder vid fenorna då vi fick konstaterat att det var LERNAEA det är vita avlånga parasiter.Det skulle hjälpa med SERA CYPRINOPUR 20 ml dagligen i 3 dagar,dagen efter jag hällde i det blev vattnet grumsigt nästan alla fiskar är vid ytan och sipprar efter luft dem bara står där det är bara silverhajarna och min stora zebra ciklid som har helt normalt betende och malarna förstås kan detta ha med medicinen att göra..Tacksam för svar
      Dem andre fiskarna visar inget tecken på sjukdom förutom att dem går upp till vattenytan för tillfäligt
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Ingen som vet??
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • DaTrucka
          • September 2005
          • 101

          #5
          Hmm..
          Verkar som det är ngt galet med vattnet, vattenbyte borde hjälpa.
          Om inte, prova rikta utblåset från pumpen mot ytan, så det piskar ordentligt. Skölj oxå av filtermaterialet i ljummet vatten, dock inte för noga, kan vara mycket skit i filtret med.

          Har aldrig provat den medicinen så vet ej hur det påverkar.
          Varför göra det idag?
          När man t.o.m kan låta bli att göra det imorgon.

          Mitt Malawi Projekt
          200 liter salt
          Våran Hemsida

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #6
            Har gjort det det hjälper inte
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            Arbetssätt...