Scalar som beter sig underligt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • -= Emilio =-
    • April 2006
    • 226

    Scalar som beter sig underligt?

    En av mina 2 största scalarer beter sig väldigt underligt, han håller bara till i ett av hörnen, där båda insugen till pumparna är.

    Den har vart så mer eller mindre ända sen jag började med co2 tycker jag (har för mig det ialf), men mer nu senaste veckan, trots att jag provat o dra ner gasen till nästan 0..

    Den ser hlet frisk o fin ut, inga skador, och den äter om man kan locka fram den.. Efter belysningen är släkt kommer den fram lite mer..

    Nån som har en aning vad det kan vara eller bero på? Har haft den länge och har aldrig sett den så här förut..

    Kan tillägga att jag har ett antal till, men bara en lika stor, som jag har trott förut vart ett par, då dom dansat och pussats, men gissar nu att dom är av samma kön. Den andra beter sig precis som vanligt, och dom är inte elaka mot varandra.

    Senast redigerad av -= Emilio =-; 19 May 2006, 16:29.
    - Juwel Vision 260 -

    - Platys, Svärdbärare, Öronålar, Scalarer, Zebra tetror, Kilfläcksras & Drottningrasbora, Eldstjärt, Royal Pleco L027, Gibbiceps, Ancistrus, Pakistan, Polkadot & Prakt botia, Nät & Metallpansar mal - Co2 system -

    - Malawi - 8 Golden & 12 Labeotropheus trewavasae, Ancistrus -

  • -= Emilio =-
    • April 2006
    • 226

    #2
    Har provat nu helt utan co2, och då beter den sig precis som vanligt..

    Den verkar vara väldigt känslig för co2, räcker med väldigt lite för att den ska bli "skygg" o slö, ligga o trycka nånstans..

    Nån annan som kör med co2 som har samma problem med scalarer?
    - Juwel Vision 260 -

    - Platys, Svärdbärare, Öronålar, Scalarer, Zebra tetror, Kilfläcksras & Drottningrasbora, Eldstjärt, Royal Pleco L027, Gibbiceps, Ancistrus, Pakistan, Polkadot & Prakt botia, Nät & Metallpansar mal - Co2 system -

    - Malawi - 8 Golden & 12 Labeotropheus trewavasae, Ancistrus -

    Kommentar

    Arbetssätt...