Magra dvärgciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hjac
    • December 2005
    • 24

    Magra dvärgciklider

    Hej, jag har ett sällskapskar med lite tetror några malar och en del dvärgciklider, ett par vardera av Fjäril, Regnbåge och Kakadua.

    För några veckor sedan började fjärilshonan magra av och hon dog till slut. Nu har även Fjärilshanen och regnbågsparet börjat bli magra medan kakaduorna verkar må toppen. Vad kan ha hänt ? Kan det vara så att Kakaduorna är för dominanta så att övriga dvärgciklider blir så mobbade att dom inte vill vara med längre? Äter gör dom iallafall, men står mest och gömmer sig i ett hör och verkar vänta på att dö.

    Är det några andra sjukdomar som kan vara aktuella.

    Alla tips på åtgärder är välkomna !!!

    / Håkan
  • CalleAkvarist
    • November 2005
    • 1059

    #2
    Vad matar du med? Kanske vill de ha lite variation med maten eller så är de sjuka?

    Lycka till!

    Kommentar

    • hjac
      • December 2005
      • 24

      #3
      Ursprungligen postat av CalleAkvarist
      Vad matar du med? Kanske vill de ha lite variation med maten eller så är de sjuka?

      Lycka till!
      Hej, jag tror det kan stämma, ... jag var in på akvarielagret i veckan och dom sa samma sak och sålde på mig fryst artemia. Och vips, redan efter några dagar ser det bättre ut. Tydligen är räkmix, som var vår huvudföra inte bra åt dvärgciklider eftersom den innehåller mycket vegetabilier. Och jag som trodde det var mest räkor.

      Kan också nämna att kakaduahanen fått rött kort och bor i balja sedan några dagar för att dom andra ska få lugn och ro. Han får komma tillbaka om någon vecka.

      Kommentar

      Arbetssätt...