Snälla hjälp mig.!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • decimus
    • November 2005
    • 243

    #31
    hej igen.. nu så, igår grävde jag runt i botten gjorde ett vattenbyte och sedan hälde i nitrivec... och faktiskt.. fiskarna börjar ser bra mkt bättre ut.. bleka ja.. men rikigt mkt piggare...

    vad skall jag göra nu då.. så att de blir rikigt starka och friska igen.. ?

    //decimus

    Kommentar

    • decimus
      • November 2005
      • 243

      #32
      ne.. den lyckan varade inte så länge... nu har jag fått uppgifter hemmifrån att dom ligger bara på botten med indragna fenor och vill inte röra sig.. de lever men bara barely.... va i helvete skall jag göra ....*hatar detta nu mer än nånsin*

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #33
        gillar alla fiskarna högt ph ?
        läste för en stund sen att ciklidsand innehpller en del kalk.

        långskott men kollat så att doppvärmare och lysramp inte läcker ström ?

        kollat upp arten ifråga och deras färger, vissa arter kan bli bleka av omgivningen och fiskkompisar.

        kan det va bumerangeffekt, fiskarna blir bleka du gör nåt och fiskarna blir stressade och fortsätter va bleka.... ?

        annars kanske en ordentlig rengörning alternativt kokning/byte av bottenmaterialet och ordentlig rengörning av filter och liknande kan funka, med andra ord starta om akvariet från noll men det är ju dock rätt stressande samt kan ge nitritproblem då man tar död på alla bakterier.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • decimus
          • November 2005
          • 243

          #34
          det ser bättre ut nu.. hanen ser grönare ut och har börjat få tillbaka sin svarta rand över ögat igen.. men simmar med en bukfena och e lite skygg.. men men.. skall byta 30% ikväll vad tror ni om det? det roliga är att dte bara är han som har drabbats.. alla andra är som sig bör, min VF burtoni som borde vara känsligare är som sig bör starkt färgad och e "på" helatiden..

          men jag tror jag skall skaffa två arter till i karet det är lite ensligt..
          alla mina fiskar vill ha ph 8 så ja. får man tro på kungälvs vattnet så borde det va perfekt?

          sen min L204 ser risig ut, det är den ende som fått ja, som vita prick eller svamp.. svårt att se vad det är rktigt.. ngt vitt men ändå inte löddigt, bör jag ta ur han och behadla med fungoral eller förstör jag bara filtret ännu engång då??

          mvh
          decimus

          Kommentar

          • decimus
            • November 2005
            • 243

            #35
            JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

            äntligen! som en känd radiopratare säger 1 gång per år..

            alla fiskar mår bra.. simmar och har alla färger precis som dom skall ha det och de har äntligen börjat intressera sig i att skaffa revir!!! det är några mäktiga föreställningar Mellan min VF Burtoni och min Red head nyererei, som förövrigt alldrig varit finare!! rikigt neongrön och knallrött ansikte!! jag kan äntligen sova på nätterna!!

            alla fiskar ser ut som dom bör inga pricka eller dylikt!!1 jaaa!!

            tack för all hjälp.!

            mvh
            decimsu

            / skall snart gå med här på rikigt.. så ni kan få se bilder på mina ädelstenar!

            ((fisknörd, javisst))

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #36
              bra att de går framåt

              ps, du kan ladda upp bilder på www.photobucket.com och sen länka hit
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • decimus
                • November 2005
                • 243

                #37
                tack raven för att du varit ett kalas boll plank här ! en applåd för dig!

                oh tack för tipset om bilderna.. skall göra detta omgående =) så vi kan få se villka vi pratat om =) men vart skall jag lägga upp dom? här eller? ngn annan stans?

                Kommentar

                • Raven
                  • February 2005
                  • 15385

                  #38
                  du får gå till www.photobucket.com och registrera dej och då får du utrymme att lägga upp bilder på.
                  när man lagt upp bilderna finns 3 snabblänkar under bilden kallade url img och tag.
                  är url du du ska posta härinne och ser då ut såhär.

                  LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                  Faktatråd Om AkvarieVatten
                  Växtakvaristernas Paradis

                  Kommentar

                  • decimus
                    • November 2005
                    • 243

                    #39
                    jess har börjat lägga upp lite bilder där =) skit kul.. snart kommer det bilder.. =)

                    fiskarna har klarat sig! de simmar nu obehindrat.. .. jag har inte byttnatten nu på runt 5 dagar matatsparsam osv och blandat runt rikigt på botten.. du hadde rätt det komm upp en massa bubblor ur botten.. de bel MKT bättre bara efter det vattenbytet osch har inga pronlems alls nu =) skit bra!

                    jag e så stolt över dom nu.. de färgar ngt kollosalt!! =)

                    tack raven!

                    //decimus

                    Kommentar

                    Arbetssätt...