Medicinerar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fisktjejen
    • February 2005
    • 310

    Medicinerar...

    Mina platys är i karantän-balja och blir medicinerade mot någon bakteriesjukdom enligt en mycket välkänd fiskaffärs anvisningar. (Symptom: De magrade av, tappade färgen, och fenorna blev smala och ihopknipta.) Medicin: KanaPlex

    Nu idag så simmade en guppihona upp och ner och gälarna var utåtstående och illröda. Jag tog bort henne snabbt och I ren panik så medicinerar jag nu allihop i detta kar med tetras general tonic. Akvarievattnet är alldeles grönt.

    Nu har jag ju alla ancistrusyngel där och det är dags för ett vattenbyte egentligen imorgon. Kan jag fortsätta mata ancistrusarna? Tror ni att jag kan byta 30 % vatten där och i så fall, ska jag hälla i mer av tetra-medicinen då? På förpackningen står det att man ska behandla med detta i 4-5 dagar och gärna regelbundet var 8: vecka samt vid tillsättning av ny fisk. Då låter det ju inte som något "starkt och farligt"?

    Attans vad mycket strul med detta 63-liters. I det stora har jag inga bekymmer alls... Alltid levandefödarna som jag inte lyckas med...
Arbetssätt...